Hemster och oupptäckta pärlor



Som jag skrev i går
så förutsatte jag mig att
ta en för mig helt ny tur
i dag på morgonen.
 
Jag tror att de flesta
har massor av oupptäckta
pärlor i form av platser och
utflyktsmål i sin närhet.
 
 
 
 
Det är lätt att man blir
hemmablind och "glömmer"
bort dessa, eller att man
bara är nyfiken på ställen
och platser långt bort...
 
Men i år får kanske många
tillfälle att upptäck olika
platser i sin närhet om
man väljer "hemester"
istället för att resa.
 
 
 
 
För egen del så tänker
jag försöka ta mig iväg
och upptäcka alla små
stigar som finns runt
samhället i sommar!
 



Idag blev det en promenad
till Lillbergån genom skog,
på spänger/myr och lite
stock och sten.
 
Plötsligt brakade det
till och jag mötte en ren,
jag pustade ut då det
inte var en björn ;-D
 
 
 
 
Väl framme så var det
inte mycket till fors,
och dessutom var där
rätt nedgånget...
 
 
 
 
 
Bron över till andra
sidan var dessutom
trasig :-(
 

 
 
Men vad gör väl det,
det är inte alla gånger
målet i sig är det viktigaste
utan färden/resan dit!
 
Och så var det verkligen
i dag då det var så fint i skogen!
 
Skogen är min kyrka,
fågelkvittret min lovsång,
och så är väl myggen
min skärseld ;-P
 
 
 
 
 
När jag vände hemmåt
och passerat de stenigaste
partierna så passade
jag på att jogga de sista
kilometrarna hem via
slingan runt sjön.
 
Väl hemma så hade
jag avverkat 9,6 fina
kilometrar.
 
I morgon lär det dock
inte bli någon skogstur,
för då väntar barnens
sista skoldag och examen
innan sommarlovet tar
vid - äntligen!
 
 
 




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: