Nya tider



Oavsett vad som är
hönan eller ägget så 
konstaterar jag att
covid-19 ändrar 
förutsättningar för
jobb och undervisning.
 
Själv har jag nätbaserad
distansundervisning så
i mitt fall inga större 
förändringar, men mina
kollegor med campus
kurser ställs nu inför  
en hel del jobb...
 
I morse kunde jag 
för första gången vara
med på APT via länk.
 
Jag har efterfrågat den
möjligheten i många år
då jag jobbar på distans.
 
Både för att få känna 
mig delaktig, få information 
och inte minst kunna ge
inspel. Ledningen har
dock ej möjliggjort detta.
 
Men nu, hips vips är
vi 21 medarbetare som 
är med via zoom utan
problem.
 
Inget ont som inte
har något gott med sig.
 
Både ur hälso, klimat,
tid/efffektivitet så är denna
typ av deltagande något
som jag hoppas får kvarstå
även efter covid-19.
 
KAN man så är man givet
på plats, bäst för samtal
och arbetsmiljö. Men kan 
man INTE vara på plats 
så höjer detta utan tvekan
värdet och den sociala 
arbetsmiljön för den som
sitter på distans.
 
Så nu mot nästa 
distansmöte som är
vardag för mig, men 
som nu fler får se
fördelarna med ;-)
 
(Och jo, det finns givet
även nackdelar! )
 
 



åsa säger

Bra att Coronaviruset har något positivt med sig ;-)
men knasigt att det skulle behöva bli en pandemi (eller vad det nu heter)för att vissa saker ska gå att genomföra.

kram

2020-03-17 @ 20:45:01
Marie Svensson säger

Vi spekulerar i huruvida Covid-19 kommer att minska eller öka antalet Klamydiafall. Min teori är att ungdomarna håller lite avstånd till varann nu, medans andra kollegor tror att de kommer ligga runt när de är hemma från skolan. Ja, den som lever får se. Hoppas jag har rätt. Smittspårningar är inge kul ;-) //Marie Svensson

Svar: Ha ha ha uuuunderbar spekulering. Jag är inne på din linje att det minskar, låt mig veta hur statistiken ser ut efter sommaren ;-D Massa kramar!!!
Therese Bjärstig

2020-03-18 @ 13:26:21
Johanna säger

Bra att något positivt har kommit ur detta!

Svar: Ja precis, man får se det så. Är läskigt i övrigt, men jag både hoppas och tror att det även leder till många bra saker! KRAM
Therese Bjärstig

2020-03-20 @ 08:57:10
URL: http://livetvidhavetblogg.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: