Det går fort

 

Det går fort när 
mörkret kommer.
 
Igår kväll överraskades 
jag och Luran och fick 
slinka in och köpa 
reflex och blinkande
armband på kvällsrundan.
 
Och i morse var det 
mörkt när jag gick ut 
med vovven.
 
Det ljusnade dock snabbt
och ännu behövs inte
reflexer när barnen 
ska till skolan, men
snart så...
 
Var som vanligt en 
uppigande morgonrunda
och nu är jag redo att 
ta mig an dagen och 
dagens sysslor.
 
Fick tyvärr lämna
återbud till en förfrågan
att granska för Formas
som kom i går då jag
var jävig, men det gör
å andra sidan att
jag nu bör ha tid 
att fokusera på
andra saker!
 
 
 
 



znogge säger

Visst blir det mörkt snabbt nu så det gäller att synas när man är ute och går.

Kram

2020-10-06 @ 09:35:07
URL: http://znogge.wordpress.com/
åsa säger

Mötte en bil häromkvällen som körde med släckta lysen, kändes ruskigt otrevligt.
Jag har sedan en tid tillbaka reflex både på hund och mig själv då vi går ut om kvällen.
kram

2020-10-06 @ 15:10:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: