Testat

 
 
Lika bra att bara
köra, så idag tog jag
och begav mig till
gymmet för att se
om det är något
för mig.
 
Jag HAR tränat på
gym under gymnasie-
och studenttiden.
 
Men det är länge
sedan, bara att inse att
jag var total nybörjare
och inte minns något
alls av teknik osv.
 
Så jag hade fullt upp
bara med att göra
reps med stången
UTAN vikter...
 
Blev lite bänk och
knäböj, får inkludera fler
övningar successivt
tänker jag.
 
Jag ska även be om
en riktigt genomgång
av personalen så att
jag gör rätt med
tanke på ryggen.
 
Men troligtvis kommer
jag nog att nyttja
löpband och crosstrainer
mer än de fria vikterna ;-P
 
Samtidigt så har jag lyft
rätt tungt för länge sedan,
så det vore fint att kunna
lyfta sin egen vikt på
sikt i alla fal...
 
 
 
 
 
Och på tal om vikt,
så fick jag en fråga hur det
går för mig i ett av mina tidigare
inlägg där jag meddelade att jag
kapat de Pringles rör jag avsåg
att kapa, dvs att jag hade
gått ner drygt 20 kg.
 
Det målet nådde jag
rätt tidigt, och jag har sedan
januari/februari mer varit
inställd på att hålla vikten
och snarare förbättra
kondis och styrka allmänt.
 
Det fokuset har hjälpt
mig massor, genom att inte
tänka på vikt eller på vad
jag inte SKA/FÅR äta,
utan äta det jag gillar
och röra mig så har
ytterligare några kilon
trillat av och jag har hittat
ett läge där jag är i
balans.
 
Jag är inte smal och
har inte heller den
ambitionen, utan jag
vill ha en fungerande
kropp som lyder
mig och inte värker.
 
Så idag var jag sugen
på knaperstekt fläsk,
och då fick det bli det
och en god råkostsallad
till lunch.
 
Är magen glad
är människan glad!
 
 
 
 
 



znogge säger

Du har verkligen varit duktig med din viktnedgång. Jag tror det handlar om att hitta en fungerande livsstil som håller i längden. Gör man det så kan man unna sig något då och då!

Kram

2020-09-03 @ 14:59:05
URL: http://znogge.wordpress.com/
Linda säger

Heja. Gymträning är ju bra. Men trååååkigt. Föredrar att träna såbnt hemma. Banden jag köpt är inte elastiska utan stumma. Dom ska man ha sig själv som vikt med. 6 km är inga problem trots ett par månaders uppehåll. Vi promenerar så mycket alltid så... och sen har vi ju kört mkt tabatapass. Älskar träningsvärk.

2020-09-04 @ 06:24:20
URL: http://www.candygirl.nu
Jenni säger

Kul! Både med vinst och att du kanske upptäcker styrketräning igen :)

Jag var precis på gymmet igår, har inte vart sedan i våras/vintras. Upplever att det är lättare och roligare om man har ett program att följa, har hittat ett bra för nybörjare eller om man inte har tid med så många gånger. Finns bra program på styrkelabbet och så har de även en app så man kan registrera och följa sin utveckling. Jag har tänkt försöka två gånger i veckan och så är det bara fyra grundövningar per gång, känns rimligt :)

Sanna tränar innebandy på torsdagar så passar perfekt för mig att hinna träna då.

Du inspirerar med all din träning!

Ha en fin helg!
KRAM

2020-09-04 @ 07:24:40
URL: http://sananaolillebror.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: