Livskvalitet

 
 
Alltså sådana här dagar...
 

 
 
Våren har verkligen kommit,
och snö och isar är snart
ett minne blott.
 
 
 
 
Dagens lunchpromenad
var ljuvlig, precis det som
behövdes efter APT
och möten.
 
 
 
 
Jag traskade till Långtjärn
och satte mig i solen och njöt.
 
 
 
 
I öronen hade jag en
ljudbok, men efter en 
stund så slog jag av
och njöt av fågelkvitter
istället.
 
 
 
 
Att bara sitta ner
och njuta - det är 
livskvalite!
 
 
 
 
Men jag satte mig INTE
på riset, hade nog stuckit
lite väl mycket i rumpan.
 
 
 
 
Sedan var det bara
att traska hemmåt igen 
och dra sitt strå till stacken
likt en flitig myra...
 
Idag åkte båda ansökningarna
in formellt till Formas och 
nu återstår en väntan på 
besked till 27 oktober.
 
Det går sannerligen inte
fort i den här världen.
 
 
 
 
Funderade på att spå mig,
men kompisen som skulle 
spå mig gick inte att 
finna där i skogen...
 
Kanske kompisen skulle
sagt: "Du har något roligt 
att se fram emot, bara 
vänta och se."
 
Eller så var det bara en
skylt som angav att skidor och
skotrar delar på spåret ;-P
 
 



Znogge säger

Sådana dagar är guld värda!
Så långt våren har kommit hos er nu.

Kram

2021-04-20 @ 19:32:45
URL: http://znogge.wordpress.com
åsa säger

Skönt D hade det där i solen.
Här tycker jag det blåste lite kyligt.
Kompis spår jo men yes ibland så ;-) det vore inte dumt om man ibland kunde se in i framtiden å se till att välja rätt.
kram

2021-04-20 @ 21:47:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: