Höstlikt

 
 
Det blir mer och mer 
höstlikt ute.
 
Luften doftar annorlunda,
klarare på något sätt.
 
Ser även vissa skiftningar
i skogen på trädens löv 
och svampar börjar 
poppa upp.
 
Och så dimma om morgonen.
 
Jag som älskar hösten tycker
det är riktigt mysigt!
 
Igår tog jag och rensade
bort överblommade luktärtor
och klippte gräset, en syssla
som jag dock hellre gör än
att skotta snö ;-P
 
Idag dock en strålande
dag och jag funderar på att
ta igen lite av tiden jag jobbade
i början av semestern för att 
skicka in en artikel och ta lite
ledigt och plocka bär...
 
 
 



Znogge säger

Hösten kan vara väldigt fin med sin höga och klara luft men jag som inte hann utnyttja sommaren är inte redo än.

2021-08-12 @ 11:28:45
URL: http://znogge.wordpress.com
Linda säger

Oj. Har ni hunnit nästan hela s.3 också. Vi är bara drygt halvvägs i s.2. Men så blir klockan så himla mycket varenda kväll så vi hinner bara ett...haha...fast å andra sidan vill vi inte heller att det ska ta slut för fort. Det är ju inte helt enkelt att hitta bra serier

2021-08-13 @ 10:58:17
URL: http://www.candygirl.nu
Popprinsessan säger

Längtar till sommarhuset (ska dit i helgen) för att förhoppningsvis kunna plocka lite blåbär och kanske också björnbär. Har ett rejält björnbärssnår hemma i stan vid en av hundrundorna, men är inte lockad att plocka där då det ligger en större väg i anslutning och tänker på avgaser osv.
Hade gärna sprungit på lite kantareller också, men det är nog att önska för mycket gissar jag :-D

2021-08-18 @ 11:15:30
URL: http://www.popprinsessan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: