Stanna tiden

 
 
Det går verkligen fort
nu, för fort om ni frågar mig...
 
Häggen är redan överblommad
eller iaf på god väg att bli det.
 
Och några liljekonvaljer
har jag ännu inte hunnit kika
efter, och risken är att de nu
är överblommade även de.
 
Så trist då de är min absoluta
favoritblomma som jag gärna
vill njuta av årligen.
 
 
 
 
 
Barnen gör sin sista "riktiga"
skoldag i dag, men den bestod
nog mest att städa ihop och
avsluta de sista inför nästa
skolår.
 
Jag följde med upp till
skolan och tog en mys 
jogg runt sjön i sakta mak.
 
 
 
 
 
Något mer än just sakta
mak fungerar inte nu då det
dels är varmt och dels dessa
jädra pollen som inte verkar 
ge sig utan fortsätter irritera.
 
 
 
 
 
Väl hemma fick jag pusta
ut på trappen innan jag tog
en svalkande dusch och
började beta av dagens
sysslor.
 
Prio är den där revideringen
av artikel, men så länge jag 
har att färdigställa en rapport
får jag inte fokus...
 
Så idag tänkte jag helt
enkelt försöka sy ihop 
rapporten istället så att
jag sedan enbart behöver 
ha revideringen i huvudet.
 
En del möte i eftermiddag
som dessutom krockar,
men jag hoppas hinna vara
med på de viktigaste delarna
på båda mötena.
 
 



znogge säger

Just nu är det som vackrast i naturen men tyvärr går det så fort. För fort helt enkelt.

Kram

2021-06-10 @ 13:03:38
URL: http://znogge.wordpress.com/
åsa säger

Fort går det och troligtvis ännu fortare i år med tanke på den otroliga oväntade värmen, snart är allt överlimmat och i vanliga fall är det svårt att finna sju sorters blommor till midsommar 😅
Såg att lupinerna börjat blomma… jag skulle gärna ha ett hav blommande lupiner på lägdan men tyvärr trivs de icke hos oss.
Att fokusera på en sak i taget gör nog att det blir lättare… har jag hört 😀
Kram

2021-06-10 @ 19:31:57
Linda/Candygirl säger

Häggen blommar ännu. men syrenen har precis slagit ut - INNAN häggen blommat över. Såg att de äppelträden som börjat blomma först redan börjat "snöa".... Himlars vilken speed.
Joggade i onsdags. Igår tränade vi inomhus eftersom ungen ville köra med mig (det ville han även dagen innan, men jag struntade i honom och tog en jogg ändå). Brukar inte medicinera mot pollen och annat mer än då det blir kännbart. Men i år har jag käkat tabletter sen första snömöglet för att slippa stanna hemma titt som tätt i och med covid. Det har - peppar peppar - funkat. Jag har klarat mig från hostan som brukar komma som ett brev på posten vårtid - troligen beroende på mögel och/eller pollen.

2021-06-11 @ 12:45:13
URL: http://www.candygirl.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: