När man fyndar second hand

 
 
Idag så lyste solen, 
så jag passade på att
snöra på mig mina 
icebugs och ge mig 
ut på en promenad
och uträtta ärenden.
 
Man blir lycklig innifrån
och ut av att få se solen
och andas frisk luft!
 
Men jag glömde vantarna
hemma och kom då på
att jag skulle se om det
fanns hemstickade 
vantar att fynda på
Röda Korset.
 
Och om det gjorde!
 
Inte ens begagnade,
utan helt nytillverkade,
för endast 50kr.
 
Alltså garnet till dem
kostar mer, och så tiden
att sticka dem...
 
Jag slog till på ett par
gula som passar perfekt 
till min nya gula peak jacka!
 

 

Men jag fyndade ännu mer!
 
I ögonvrån såg jag nämligen
fem koppar och fat som jag
tyckte mig känn igen...
 
Och jo, de var i samma serie
som jag sedan tidigare har
mattallrikar!
 
Och då jag fick allihopa
för 25kr så var det inget 
att fundera på - det enda 
jag funderar på är vart de
ska rymmas här hemma 🙈
 
Måste nog städa ur 
köksskåpen...
 
 



Celine säger

Så fina saker du hittade!

Svar: Ja blev riktigt nöjd med fynden! :-)
Therese Bjärstig

2021-11-11 @ 17:50:56
URL: http://nouw.com/celinelundqvists
åsa säger

Roliga och braiga fynd 👍
Här har Salig Röra fortsatt med köbildning utomhus och bara viss mängd kunder i affären och då jag inte orkar stå ute på trottoaren i kö och dessutom inte vill 😜 så har jag icke varit dit sedan coronaviruset kom till byn 😅
Kram

2021-11-11 @ 19:24:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: