Olyckskorp

 
 
Endera bygger jag 
luftslott, eller så är jag
en olyckskorp...
 
Vet inte vad som är
värst eller bäst.
 
Att ha en positiv inställning
och sedan bli besviken, eller
vara negativ och bli glatt 
överraskad.
 
 
 
 
 

Lägger oavsett en riktigt
fullmatad dag bakom mig,
och drömmer redan om 
ljusa sommarnätter trots
att vintern knappt börjat.
 
 
 



åsa säger

Det sägs att det är bättre att vara glad i förväg, för går det åt pipsvängen har man ändå fått vara glad en stund ;-) kram

Svar: Klokt, ja jag är nog trots allt lite inne på det då jag brukar ta alla tillfällen att fira och glädjas, brukar ju fira att jag skickar in en ansökan, för de är sällan man får fira att de beviljas. Men på så sätt får man ju iaf fira en gång! :-)
Therese Bjärstig

2021-11-10 @ 21:30:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: