Gryta i blöt



På lunchen har jag 
passat på att snabbstäda
nedervåningen och lägga
min lergryta i blöt.
 
 


Tanken är att det ska
bli kyckling i lergryta till
middag idag.
 
Hoppas det blir så 
saftigt och smakrikt 
som jag tänker mig.
 
Kul att pröva, och med
tanke på att jag fyndade
lergrytan second hand
är det ingen katastrof
om det inte skulle vara
nått för mig!
 
 
 



znogge säger

Minns att de var otroligt populära men vi har aldrig haft någon. Hoppas maten blir till belåtenhet.

Kram

2021-10-07 @ 13:19:35
URL: http://znogge.wordpress.com
åsa säger

Blev det bra?
Använde Du kycklingfilé?
Som jag berättade tidigare har ju även jag en - aldrig använd - lergryta... jag tror att jag och min 08a syster fick var sin gryta i julklapp en gång för mycket länge sedan ;-)
kram

2021-10-07 @ 21:45:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: