Olja



Även denna vecka rasslar
på, och upplevs nog extra
intensiv då jag inte är helt pigg.
 
Men covidtest på test visar
att det "bara" är vanligt halsont
så bara att gilla läget och kämpa
på så gott det går.
 
Min del i en steg 2 ansökan 
börjar dock vara i hamn och
på torsdag är det sista
examinerande seminariet
på min kurs innan den
avslutas med en
hemtentamen.
 
Det känns verkligen som
om jag är på upploppet nu
måste jag säga!
 
Dagens lunch fick somrigt
tema då jag ville testa nya
olivoljan som fick klart
godkänt. Det är skillnad
på olja och olja.
 
Ett bokkapitel som varit klart
i ett år går med myrsteg mot
publicering, hela bokprojektet
har stått på hold pga Covid,
men till sommare kanske ;-p
 
Och en artikel som jag haft
en del frågetecken kring då det
är många författare och äpplen
och päron jämförs har fått en
del klargöranden och verkar 
nu rulla på.
 
Själv längtar jag till att ta
tag i någon av mina egna 
artiklar som ligger och väntar...
 
Men först igenom upploppet
och lite handledning av doktorand,
masterstudent och exjobbare.
 
Sen!
 
 



Linda säger

Ja det är skillnad på olja och olja. Beställde olja från Grekland i julklapp åt maken. Två sorter. Dom ska bli spännande att smaka.

2022-02-08 @ 21:15:43
URL: http://www.candygirl.nu
Popprinsessan säger

Dottern var riktigt risig med halsont, förkylning och en oerhörd trötthet. Tog två PCR-test med båda var negativa. Det är ju nästan så att man inte tror att det är sant i dessa tider. Och nästan så att jag tycker att det är synd att det inte var positivt när hon ändå var hemma... Hoppas att du mår ok iaf! Du verkar ju ha mycket på agendan :-D

2022-02-09 @ 09:09:59
URL: http://www.popprinsessan.se
Znogge säger

Ja, nog är det skillnad på olja och olja alltid, den saken är säker.

Kram

2022-02-09 @ 21:45:38
URL: http://znogge.wordpress.com
åsa säger

Du verkar ha många järn i elden och dessutom frodas covid19 omkring Dig så jag förstår Du kämpar på både ned det ena och det andra, svårt att veta ifall det bara är en ”vanlig” förkylning eller ifall man ska sitta i karantän.
Om Du frågar mig så tycker jag restriktionerna togs bort lite väl tidigt, folk verkar ju glömt alla förnuft direkt efter midnatt 9 februari.
Olja… det är skillnad… och nyheter är kul.
Ha en fin torsdag 🤗
Kramar

2022-02-10 @ 07:22:24
Lena i Wales och Spanien säger

Stor skillnad på olja och olja. I Spanien har jag mina favoriter från små producenter.
I Sverige är det inte samma utbud, men har hittat några goda här också.
Skönt att det inte är covid, men jobbigt att inte få känna sig frisk, speciellt när du har så mycket jobb.
Hoppas du får en lugn och skön helg!

2022-02-12 @ 09:58:20
URL: http://lenaiwales.wordpress.com
Vera säger

Ser så gått utt måste nog gör likadant i imorgon till lunch:-)

:-)

2022-02-13 @ 21:29:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: