Lördag



Vissa hävdar att julen
varar till påska...
 
Men för mig är julen
definitivt över nu och på
måndag börjar vardagen
på allvar igen.
 
Iaf för mig, ungarna har
jullov ända till onsdag (!)
 
Senaste dygnen har vi
haft det riktigt kallt,
drygt 30 minus, så inga
uteaktiviteter utan jag
har i ärlighetens namn
mest legat under täcket.
 
Trodde jag skulle bli sjuk,
men nej, efter lite vila ok
igen. Vanligen blir jag alltid
sjuk då jag är ledig.
 
Hoppas innerligt jag inte
blir det när undervisningen
drar igång... skulle ställa
till en hel del.
 
Jag körde dock kursen
digitalt i fjol så jag
kan lätt ställa om
undervisningen om/när
det krävs.
 
Känns i ärlighetens namn
inte super kul att åka till
stan och möta studenter som
varit hemma över helgerna i
olika delar av landet... 
Bara att hålla tummarna 
och se hur det går med 
den ökande smittspridningen.
 
Nästa veckas examinationer
sker iaf som digitalt seminarium
och med hemtenta, bra för både 
studenter och oss lärare!
 
Nu en kopp kaffe till och
så ska jag verkligen njuta
av denna helg och rensa
huvudet på alla måsten
och borden som rör jobb.
 
 



Lena i Wales och Spanien säger

Förstår din känsla inför att möta studenter. Inget vidare.
Jag behåller julen några dagar till. Ska få besök av barnbarn imorgon och de gillar att leka med mina julsaker, så det ska bli kul.
Skön lördag!

2022-01-08 @ 12:50:50
URL: http://lenaiwales.wordpress.com
znogge säger

På onsdag kör vi igång också. 500 barn och all personal på plats igen. Ärligt talat så bävar jag för hur det ska bli... I värsta fall skenar smittan ännu mer om vi har otur.

Kram

2022-01-08 @ 18:22:06
URL: http://znogge.wordpress.com
christin säger

Jag trodde att du höll på att planera och förbereda resan till Blåkulla...

I dag har det ändå varit bra temperatur men då kommer ju snön och mörkare dagar igen för trots att det var gruvligt kallt igår så var det fint ute och ljust. Det är såå härligt att vi äntligen ser ljuset i tunneln.

Ha det fint och en bra arbetsvår!!

2022-01-08 @ 21:25:31
åsa säger

Påsk... får vänta lite till :)
Huvva, nej jag förstår Du icke ser framemot att träffa massa människor nu när smittspridningen i Västerbotten ökar.
Jag funderar på ifall Åseleborna är bättre på att testa sig och därför fler covid19 sjuka än Dorotea, det är ju konstigt att det kryllar av bekräftade fall här och att Ni klarar Er.
Men kanske är Ni Doroteabor bättre på att hålla Er för Er själva å inte ranta runt överallt ;-)
kram

2022-01-09 @ 19:57:42
Linda säger

Alltså.. jag tror man blir lite nojjig när man hållit sig undan så länge. Är såååå nöjd med att möta folket på jobbet. Undviker att handla när det är mycket folk, går inte ut och äter, inte nöjesshoppar, inte bio... ingenting.... vill bara att det här ska ta slut nån gång nu... får se hur länge vi klarar oss. Känns som att alla runt om kring är smittade nu. Suck. jag VILL INTE ha covid.

2022-01-10 @ 13:07:40
URL: http://www.candygirl.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: