Slutet

 
 
Slutet på terminen är alltid 
en intensiv tid.
 
Förra veckan höll jag 
slutseminarier och nu så
väntar examination av en
mängd uppsatser.
 
Av de studenter jag handlett
så fick jag en blomma och 
ett tack - sådant som värmer!
 

 
 
Något annat som värmer
är kaffet i min nya fina Dorotea
mugg som jag fick av M.
 
Behövs kaffe när regnet 
öser ner och dagen är intecknad
för grönläsning av en avhandling
(examination av uppsatser får
anstå idag).
 
 
 
 
Tidigare har det dock varit 
riktigt fint väder, och jag skjutsade
ungarna för att bada i helgen.
 
Själv var jag dock badkruka 
och avstod...
 
Luran hade vän som övernattade 
från fredag till tisdag, så det har 
varit full rulle och en trevlig 
långhelg där jag laddat 
batterierna med familjen.
 
 
 
 
Och denna vecka rivstartade
i vanlig ordning med en deadline
för en ansökan.
 
Sista för denna säsongen, 
totalt har det blivit sex stycken
i år, varav fyra till Formas.
 
Får se om de ger någon 
utdelning... Bränd av tidigare försök
så passade jag iaf på att fira att 
ansökan gick in i går med en 
middag på Kåtan.
 
 
 
 
Efter middagen så tyckte
M att vi skulle gå igenom ett
av våra skogsskiften för att se
om vi hade många vindfällen.
 
 
 
 
Som tur är så var det just 
inga alls, och vi behöver inte
vidta någon åtgärd.
 
 
 
 
Men däremot kunde jag
konstatera att myggen nu
vaknat rejält... Fy tusan så 
biten jag blev!
 
 
 
 
Och hittade även ett riktigt
bra hjortronställe!
 
Tja, det var ett litet livstecken
och uppdatering från mig.
 
 
 
 



Znogge säger

Full rulle som vanligt alltså men det brukar vara fullt upp vid terminssluten.
Tågigt med myggen dock men det är bara att anlägga moteld.

Kram

2022-06-09 @ 09:16:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: