Ja och nej

 

Har har en tendens att
svara "ja" på de mesta och flesta
förfrågningarna, men tränar 
stenhårt på att varva med "nej"
och prioritera lite mer vad jag
lägger min tid på...
 
Så denna vecka har jag
sagt nej till att granska två
artiklar (dessutom låg det 
utanför min kompetens) samt
att agera expert/granskare för 
Energimyndighetens
Bio+ utlysning.
 
Däremot har jag tackat ja
till att agera grönläsare 
i juni på en spännande 
avhandling, samt till att 
medverka i ännu en forsknings-
ansökan (mot bättre vetande).
 
Jag sa även ja till en intervju
om min forskning om vindkraft
i lokaltidningen. Får se vad
det blir av det...
 
Annars har jag haft en hel
dag UTAN ett enda möte
eller undervisningsåtagande,
å jisses sådan fröjd att kunna
läsa/skriva koncentrerat!
 
Hunnit igenom vår doktorands
avhandlings-PM inför torsdagens
handledning och även börjat min
vända med ett konferenspapper
och blivande artikel...
 
Endast avbrott för 1500m
ryggrehab i simhallen.
 
En riktigt bra dag som bara 
blir bättre då det blir nyfiskad
fjällfisk till middag tack vare
min pappa 👌🏻

 



Lena i Wales och Spanien säger

Jag vet hur svårt det är att säja nej.
Nuförtiden är jag lite bättre på det, men har tränat det några år längre än dig😊.

2022-05-07 @ 10:19:01
URL: http://lenaiwales.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: