Kalasande

 
 
Nu är det en sådan mysig
tid som väntar.
 
Novent och advent - enligt
mig nästan bättre än själva julen!
 

 
 
Säsongens första hyanchinter
har inhandlats och jag väntar
på att de ska börja sprida
sin doft...
 
 
 
 
Sedan sist har det blivit en del
kalasande. Först en supertrevlig
middag i lördags där förrätt intogs
på ett ställe, varmrätt hos oss,
och så efterrätt på ännu ett
ställe. Kul, trevligt och gott!
 
 
 
 
Och på söndag ännu mer kalas,
massa goda bakverk och gott.
 
Men framförallt en både vacker
och jättesaftig och god tårta!
 
Min svägerska är så påhittig
och duktigt när det kommer till
bakverk och tårtor.
 
 
 
 
Dessutom fick jag och mitt
dåliga samvete en present av
svägerskan i form av en
Grinchen dekoration till
julgranen.
 
En hemsk historia ligger bakom,
då jag för mååånga år sedan
gav henne en död fågel (hon 
har fågelskräck/fobi) och skrev
på juletiketten att det var från
elaka Grinchen...
 
Som hon skrek! Och som mitt
dåliga samvete gnagt, men 
med tanke på att hon kan 
skämta om det så både 
hoppas och tror jag att 
jag är förlåten!
 
 



znogge säger

Visst är advent en mysig tid och det blir så fint med alla ljus som tänds.
Du milde tid, vilken julklapp! Tur att ni kan skoja om det nu för ska man vara ärlig var det ganska så elakt...

Kram

2022-11-21 @ 14:30:54
URL: http://znogge.wordpress.com
åsa säger

Herre Gud 😳 hur tänkte Du då? Jag är imponerad att Din svägerska inte sa upp bekantskapen med Dig 😥😓
Så himla fin tårta och Grinchen är ju jättefin 🤩🤩🤩 Din svägerska har otrolig talang 👍
På tal om Wiiks så jo vi brukar vara dit omkring 1a advent men jag vet inte om vi var dit förra året 🤔💭 jag gillar ju den butiken… även om den kanske inte är riktigt lik nu som tidigare, upplevde att det var mindre smått och gott då vi var dit i somras.
Jag har ju bestämt att årets jul ska bli bättre än tidigare år… ingen ångest, men… ja jag hoppas.
Ha en bra vecka, kram

2022-11-21 @ 16:58:03
Anonym säger

Men fy vilken hemsk present - klart du skulle få en Grinch tillbaka!!
Har också köpt några hyacinter och väntar på doften :-) Ser fram emot december eftersom jag tycker att hemmet brukar vara absolut mysigast under den tiden!

2022-11-21 @ 20:01:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: