Blött och fisk

 

Senaste tiden har det 
verkligen gått bra att fiska
abborre! 
 
Jag har fått fräscha upp
mina file kunskaper och vi
har ätit nyfångad smörstekt
abborre - mums!
 
 



Det är roligt att fiska när 
det nappar så här. Men vi
tog bara reda på det vi skulle
äta, resten släppte vi tillbaka.
 
 
 
 
Verkar bli bra med bär i år, 
sett massor av både hjortron
och blåbär. Men hjortron hoppar
jag i år då det finns kvar i frysen
sedan tidigare år...
 
 
 
 
Och en sedvanlig tur till Bäcka
har vi hunnit med. Dock sent 
på säsongen så lite vatten.
 
 
 

Där Bogge står brukar det
på våren vara vatten, så kul att
kunna gå ner och undersöka 
fallet lite närmre!
  
Vi prickade in utflykten mellan
två skurar, så vi slapp bli blöta.
Men nu får det ha regnat nog,
jag vill ha tillbaka solen.
 
 
 
 



znogge säger

Det verkar bli mycket blåbär i år. Tyvärr finns det inga här men dottern plockade massor i Småland.
Så mysigt med en utflykt men nog är det så att man längtar efter solen igen. Här har det regnat så det räcker.

Kram

2023-07-25 @ 19:30:00
URL: http://znogge.wordpress.com
Lena i Wales och lite överallt säger

Nyfångad abborre, så gott!
Blåbären verkar växa bra i år trots torka och blöta. Längtar efter att komma ut i blåbärsskogen.
Hjortron är det dåligt med på min breddgrad, tyvärr.
Önskar dig en fortsatt fin sommar!

2023-07-26 @ 08:56:01
URL: http://lenaiwales.wordpress.com
Kristine säger

Så nydelige bilder! Ah; fersk abbor er godt :)

Ha en fin ukestart ^^

2023-07-31 @ 18:01:34
URL: http://slossplassen.blogg.se
Popprinsessan säger

Vi hade (har säkert men vi är inte kvar :-)) massor av blåbär vid sommarhuset och frysen är påfylld igen.
Sonen har pratat om smörstekt abborre flera gånger i sommar men tyvärr har vi inte haft möjlighet att försöka fiska.
Hoppas att du har en fin sommar!

2023-08-16 @ 10:42:17
URL: http://www.popprinsessan.se
Anonym säger

Hej!! Så länge tänkt titta in, hur går det i svampskogen? Många år sen vi var ut i Dorotea. Såg att Luran numera är en ung dam, tiden går fort. Här nere ska vi försöka renovera en ödegård. @qvarsedahl på insta.
Många kramar
Maggan

2023-09-01 @ 21:39:17
Anonym säger

Hej!! Så länge tänkt titta in, hur går det i svampskogen? Många år sen vi var ut i Dorotea. Såg att Luran numera är en ung dam, tiden går fort. Här nere ska vi försöka renovera en ödegård. @qvarsedahl på insta.
Många kramar
Maggan

2023-09-01 @ 21:39:19
Erica Nilsson säger

Du! Har du sett att de släppt Blossa04/vinteräpple som jubileumsutgåva? Finns i beställningssortimentet.

Hoppas att allt är fint med dig och de dina!

Kram

2023-10-05 @ 07:44:13
URL: http://tomtensdotter.blogg.se/
Anonym säger

Hej

Jag hittade till dig när jag googlade Maileg. Kom då in på din (gamla) blogg. Nu kanske du inte har det men jag samlar på Maileg och undrar om du kvar något som du vill sälja? ☺️ Jag letar efter allt möjligt från äldre kollektioner av Maileg! Erbjuder bra priser.

Tack på förhand!

Stéphanie

2024-03-15 @ 14:00:28
åsa säger

Har Du försvunnit från jordens yta?
En riktigt Glad Påsk till Dig och familjen 🐣

2024-03-30 @ 14:59:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: