Hoppa av karusellen!




Julen är en tid för tillvaro med familj och vänner, en tid för mys och FRID.
Det är INTE en tid då man ska presterakonsumera över sina tillgångar,
 stressa och känna måsten. Det finns inga regler för hur en jul ska firas på bästa sätt
 - det bestämmer du/ni själva!






Julen blir väl inte mer lyckad för att det är kliniskt rent överallt?
Eller av att kyl och frys dignar av ett överflöd som till stora delar
kasseras efter helgerna då det inte hunnits ätas upp...

Hellre ett gäng dammtussar och "lagomt" med mat och kakor,
och en glad och trivsam samvaro är min filosofi.






Det jag inte har hunnit, har jag helt enkelt inte hunnit och det är
absolut inget att stressa upp sig för. Julen är en kväll, så vad spelar det
egentligen för roll?! Barnen bryr sig knappas om att man inte hunnit lägga
in 7 sorters sillar
, eller glömt att skicka årets julkort, för att inte tala
om man putsat fönstren eller ej. Gör istället saker tillsammans - det är
sådant de kommer att minnas med värme och glädje när de blir större.

Så gör som jag - hoppa av karusellen och njuuuuut!


Ps. Den mysiga speldosekarusellen fick Luran i
julklapp ifjol. Ds. 





madde säger

åå jag håller fullständigt med!! =) bara att njuta. det behöver väl inte vara mer städat för att det är jul??!! MYS MYS MYS!! står överst på min lista!! och lite BUS förstås!! =)



Trevlig 4:e advent till er!! =)

kram

2009-12-20 @ 13:11:52
URL: http://maddiznilsson.blogg.se/
Vendela säger

Jag delar din filosofi till fullo! I år är första året som jag vägrar dras med i stressen och ha dignande krav på allt jag "måste" göra innan julen. Ofta är jag på väg in i gamla tankespår/stresstankar men så stannar jag upp och påminner mig själv om att jag SKA inte stressa!



Kram kram

2009-12-20 @ 13:12:45
URL: http://vendelasextioatta.blogg.se/
Emmajohanna säger

Skål på det säger jag ! ;-) Helt rätt, man ska inte flänga runt som en galning, städa högt och lågt osv osv och sen inse att man missat det fina med julen, att få vara tillsammans.

Njut av ledighet & barnens tindrande ögon på julafton, det är magiskt !

KRAM KRAM !

2009-12-20 @ 13:43:48
Sockenvägens Söta säger

Emmajohanna - Barnens tindrande ögon, där slog du huvudet på spiken, DET ÄR JUL!!! Kram

2009-12-20 @ 17:51:07
URL: http://lurans.blogg.se/
Anne säger

Åh söta du vad jag håller med dig i det du skriver! Du har ju så rätt!

Hoppas att ni hade en skön dag med "granpåklädning" och allt.

Stor kram till dig!

2009-12-20 @ 19:07:46
URL: http://www.systeranne.wordpress.com
Marie Larsson säger

Ja visst är det så!! Hur man än bär sig åt så blir det julafton den 24/12. Själv har jag inte putsat ett enda förnster, ställt fram hälften av allt pynt, struntat i snygga kakor, roliga sillar och annat som ändå bara misslyckas. Det gäller att hoppa av karusellen i tid. Den berömda väggen är lätt att braka in i... Frid i stugan!

2009-12-20 @ 19:53:25
sara säger

God morgon

Stort tack för påminnelsen. man behöver verkligen tänka till ibland...

Idag ska jag ge mig ut med kameran och ta lite vinterbilder. Det är ju inte så ofta Skåne ser ut så här inför julen :) Tycker det är underbart fint...

Men sen ska jag faktiskt lägga in sill..haha. vissa saker bara måste göras. För det är ju så gott :)

Ha en fin måndag. Många kramar

2009-12-21 @ 08:10:17
URL: http://attbaravarasara.blogg.se/
Sockenvägens Söta säger

Marie L - Det låter som om vi hoppat av ungefär samtidigt skrattar För här är då inga fönster putsade, sillen får mamma fixa, det enda måste jag har är att göra kötbullar i morgon, men det är ett trevligt måste då man kan tjuväta medan man steker ;-) Kram till Södern!

2009-12-21 @ 08:17:22
URL: http://lurans.blogg.se/
marie säger

Underbart inlägg!!! Jag håller med dej till fullo.

Julen ska vara lugn, ro, frid o kärlek!!!!

Kram på dej

2009-12-21 @ 09:19:57
URL: http://mariekjerulf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: