Berätta!



Jag har fått en utmärkelse från Li.W!
Tack snälla!
Det är alltid lika roligt med uppskattning :-)


Med denna utmärkelse följer att jag skall:
- kopiera awarden på din blogg!
- länka till personen som gett dig awarden!
- berätta 7 intressanta fakta om dig själv!
- välj 7 andra bloggar som du vill ge awarden till!
- länka till deras bloggar!
- lägg en kommentar i deras blogg att du gett dom denna award!



Här följer sju saker som ni kanske visste eller inte om mig:

1. Jag har aldrig vunnit mer än 100 kr på en trisslott.

2. Längtar som ett tok efter ett glas rött och en god ostbricka.

3. Jag tycker inte om furu, och är således allergisk mot min egen gillestuga ;-P
Längtar tills jag har ork att gå loss med färg där nere...

4. Jag har varit på en date som visats i TV.

5. Gick till skolan i sidenpyjamas sista veckan i gymnasiet pga ett vad
(jag var "Fröken Duktig" så ingen trodde jag skulle anta vadet).

6. Jag är övertygad om att jag har ett sjätte sinne som gör att jag ibland
 vet vad som kommer att ske innan det sker.

7. Jag har bott i ett gammalt kloster i 6 månader i Bryssel (fungerade dock ej
som kloster då, utan var vid det tillfället ett kollektiv/vandrarhem).


Jag väljer att inte skicka awarden/utmaningen vidare då jag sett den
hos väldigt många hos mina favoritbloggar redan i olika varianter.

Men är det någn som ännu inte fått/gjort den - var så god!
Ta med dig den härifrån.

Däremot vill jag uppmana alla er som tittar in här att bjuda på er själva
genom att i en kommentar berätta något konsigt eller ovanligt som ni gjort!

KOM IGEN, var nu inte så fega! ;-)




* * *


Var gärna med i min tävling där Ni kan vinna en budskapsbräda med
en vindpinad nypa på för att fästa ett kort endera på er Ögonsten eller
på er Busunge - tävlingen hittar Ni HÄR.








Emmajohanna säger

Sidenpyjamas är hett ! hihi. Inte illa att du gjorde det. :-) Och ost och vin får du snart vännen, håll uuuut. hihi



Hmmm. det krävs ändå lite tankeverksamhet om jag ska komma på nått galet jag gjort... Eller att jag ska välja någon av dom alla. ;-)

Jag får återkomma i ämnet efter att jag hinkat i mig lite kaffe. :-)

KRAM & ha en fin dag !

2010-01-20 @ 09:18:32
Therese säger

Grattis till utmärkelsen:) Den är du verkligen värd!Och det var rolig fakta om dig, hihi :)

Jaha, vad ska jag skriva då...få se..jo jag kan ju t.ex. berätta att jafg har råkat köra bil en gång när jag hade druckit. Min son bröt tummen för några år sedan och jag kastade mig in i bilen för att åka till sjukhuset med honom. Hade inte en tanke på att jag tagit några glas vin till maten. Kom på det när jag kommit ett par mil. Vände då och åkte hem igen, och bad en kompis köra istället. Jäkla tur att jag inte hann bli stoppad, polisen hade förmodligen inte köpt att jag "glömde" att jag hade druckit :)

Kram

2010-01-20 @ 09:26:25
URL: http://grabbmorsan.blogg.se/
cecce säger

Hej!!!

Vilken kul utmärkelse!

Den förtjänade du!

Fy...vad nyfiken jag blev på den där daten i TV..berätta, berätta!!!



Ja du...nu börjar det närma sig förlossning för din del. Spännande!!! Den där sista tiden innan är så mysig tycker jag. Man går liksom in i sig själv och fokuserar på det som komma skall! Oh, så roligt och mysigt!! Lite avis är jag...



Något konstigt jag gjort???

Hm..massor!!:-)

Men det konstigaste och läskigaste var nog när jag blev beskjuten på motorvägen. Och så har jag ramlat ur en körande bil en gång...



Hoppas du får en fin dag!

Kramar till dej!

2010-01-20 @ 09:43:08
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/
lolla säger

hejsan

hihi.varit på tv på dejt, det lät annorlunda och spännande, kul att läsa om dina 7 grejjer...

Jag hatar åxå furu....det finns lite kavra här hemma fortfarande sedan vi byggde som skall målas på med färg...



Något annorlunda jag gjort är.. att jag bott i ett Ashram (heligt tempel) hos gurun Sai Baba i Indien i 3 veckor.Då jag var där bodde även prinsessan Diana där....

ha en kanondag kära vän

lolla

2010-01-20 @ 10:06:17
URL: http://lollashus.blogg.se/
Malin säger

Ja, är jag bara hemma till veckan så hakar jag med på en lunchdate! =) Men ska jag vara ärlig, så hoppas jag nog som du skriver, att vi inte är hemma då!! ;) Då är tiden ute och jag tycker att även krabaten där inne kan komma ut oxå ;)

Allt var iaf bara bra med pyret igår. Proverna var på topp och hjärtat slog på som bara den och huvudet ligger nu så att det inte är ruckbart. Så nu kan den allt inte ändra position alls ;) Men det hon sa, var att vi först och främst siktar in oss på den 28:e. Så ett nytt besök nästa onsdag kanske det blir. Men vi kan hoppas att jag slipper ;)

Hoppas allt är bra med er idag och att ni får en riktigt fin dag! Själv har jag inte mer än stigit ur sängen, efter en skitnatt inatt. Så lite frukost/lunch ska jag se om jag får i mej nu.

Stora kramar!!!

2010-01-20 @ 10:22:39
URL: http://malincatarinas.blogg.se/
ansepanse säger

grattis

jag har promenerat rakt in i en lyktstolpe och slog mig ordentligt i pannan

2010-01-20 @ 11:24:02
URL: http://kinaguld.blogg.se/
Johanna säger

Hahaha, vilka roliga punkter!

2010-01-20 @ 11:33:50
URL: http://skuggis.blogg.se/
Ida säger

Åh jag är också ruggigt sugen på vin och ostbricka, var samma när jag väntade Neo, men när jag väl fick lov att äta/dricka det så var suget borta.



Går det bra att gå hemma om dagarna? Själv kan jag nog tycka att dagarna kan bli väldigt långa, och längre lär det nog bli då jag troligen måste öka på Neos förskoledagar, får så himla ont på kvällarna när man varit igång en dag. Och det blir ju så trist för han om han bara ska sitta inne :-/



Kram

2010-01-20 @ 12:12:54
URL: http://idasusanne.blogg.se/
Therése säger

Vilken underbar läsning du bjuder på när jag sitter här med min kaffekopp på min bloggrunda ;-)

Den där daten på tv:n lät ju lite spännande...gud så nyfiken jag blir hihihi!!



Njuter du av att gå hemma och mysa nu...dagarna innan?

För det tycker jag absolut du ska göra, vännen ;-)

KRAM på dig!!

2010-01-20 @ 12:37:04
URL: http://idafiliphugo.blogg.se/
Hemlängtan säger

Rolig läsning! Jag är också nyfiken på daten på tv:n, vad var det för program?

Ha en underbar dag!



Kram Jenny

2010-01-20 @ 13:10:20
URL: http://www.minhemlangtan.blogspot.com
Marie Larsson säger

Du, jag kommer ihåg den där daten. Visst var du med i tv3, kommer inte ihåg vad programmet hette. Men har för mig att du lagade palt i någon båt :o)

Pappa var väldigt noga med att se detta. Han hade inte tv3, så han var inne hos oss och tittade.

2010-01-20 @ 13:25:20
Siri säger

Kul-grattis!

Har inte varit med på tv,men sprungit runt i ett varuhus iklädd en björndräkt har jag ;)

Kram!

2010-01-20 @ 13:44:32
URL: http://inredmera.blogg.se/
JJ säger

Kan du inte berätta mer om daten?

2010-01-20 @ 14:08:03
Emmajohanna säger

har funderat nu och kommit på 2 saker :



* gått och spontan-tatuerat mig på en lunchrast

* Varit med på Lingo ( säkert ingen som sett det :-) ) och förlorat med hästlängder.

Harald Treutiger var prog.ledare och den drygaste jag träffat.



Ha en fin em.

KRAM

2010-01-20 @ 15:09:50
Nina säger

Grattis till utmärkelsen!

Kan inte komma på nått att berätta om mig!

Är nog rätt så tråkig =p



Sam har blivit lite mer förkyld. Suck!!!

LÄngtar tills han blir helt återställd!

Men igår va han på strålande humör ända till kl 23!!! Oj va han busade på!



Hoppas du haft en bra dag i dag!

Längtar till lunch dejten, ska bli spännande att se om Malin är på hemmaplan då!

Har köpt en filt till lilla bebben idag som h*n kan ha i vagnen!



Kramar!

2010-01-20 @ 15:17:54
URL: http://ninuz.blogg.se/
Sockenvägens Söta säger

Emmajohanna - det lät spännande med tatueringen, undra just vad du tatuerade? nyfiken Jag kan meddela att till min heta sidenpyjamas även bar två lurviga hundtofflor med flaxande öron skrattar åt minnet Önskar dig en toppen fin kväll, här ska jag sno ihop något pastarätt och sedan blir det nog senaste Wallanderfilmen. KRAM! <3

2010-01-20 @ 15:31:33
URL: http://lurans.blogg.se/
Sockenvägens Söta säger

JJ - den är preskriberad ;-P Skämt å sido, Det var programmet Silicon på TV3 med Gry och Ulrika + Jean Pierre Barda och inslaget date my mate, jag datade en sjökapten som jag faktiskt blev tillsammans med efter att ha bjudit på palt, men det rann ut i sanden efter några månader. Kul och galet minne i alla fall! :-) Tror det finns bevarat på en VHS här hemma någonstans...

2010-01-20 @ 15:34:33
URL: http://lurans.blogg.se/
Sockenvägens Söta säger

Marie L - Du är helt rätt ute skrattar Ett kul å galet minne som jag trodde ingen visste om/såg, men tom när jag var på en antagningsintervju så var det en av herrarna i panelen med grånande tinningar som undrade om jag inte gjort palt i TV... Trodde jag skulle dö, men garvar nu mest åt det! :-) Du får skicka en stor kram till pappa Stig, hörde av mormor att han fortfarande inte var helt pigg å kry? KRAM

2010-01-20 @ 15:38:30
URL: http://lurans.blogg.se/
Emma säger

Jag är nog minsann likadan, har svårt att inte unna mig saker som jag verkligen vill ha. Vissa har en förmåga att "glömma bort" men jag glömmer aldrig bort något jag verkligen vill ha så det blir som du säger - Till slut unnar man sig det. :)



Jag hoppas att bebisen tittar ut en vecka före beräknad, som med Nova, det var rätt skönt att inte gå över tiden. Det betyder ju dock att fredag om två veckor har vi en liten bebis. Min hjärna hänger inte med vill jag lova, jag fattar fortfarande ingenting. ;)



Ta hand om dig & magen! Kramis

2010-01-20 @ 15:58:55
URL: http://nouvellestar.blogg.se/
JJ säger

Tack för att du förklarade. Hahaha det lät väldigt roligt :-)

2010-01-21 @ 17:01:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: