Vecka 6 - Halvtid!



Mina nya skor, som tyvärr inte är lika vita och fina längre
efter några iform-pass utmed en lerig grusväg :-/



Här kommer passen för vecka 6:

Alla pass föregås av en uppvärming på 5 min RP och 1 min J,
något jag tror jag missat att skriva tidigare!

 (Och själv såg jag det först förra veckan...
Brukar ju inte läsa det finstilta ;-P)

RP - Rask pormenad
J - Jogging


Första passet på onsdag:
2 min RP, 6 min J, 2 min RP, 5 min J, 1 min RP,
totalt 16 minuter

Kommentar - Efter att ha kännt av knäet så vilade jag
i två dagar, och i dag avverkade jag rundan utan
att känna något alls i knäna. Jätte skönt!

På lunchen blir det även ett pass spinning,
skonsamt för knäna och bra för kondisen :-)

Har liiite dåligt samvete för att jag inte tog mig
ut på ett pass redan i går, men får skylla på att
Djungelhuset och hoppborgen tog musten ur mig ;-P





Andra passet på torsdag:
2 min RP, 7 min J, 2 min RP, 6 min J, 1 min RP,
totalt 18 minuter

Kommentar - Dåligt humör och PMS är visst det som
behövs för att få fart på benen, för detta pass gick
undan som aldrig förr!!! Min vanliga runda räckte
inte till, utan jag fick vända för att "förbruka" de
sista minuterna på passet :-)

Väl hemma känner jag mig supernöjd,
och faktiskt tycks jag ha sprungit bort det
dåliga humöret på köpet!



Tredje passet på Söndag:
2 min RP, 12 min J, 5 min RP,
totalt 19 minuter

Kommentar - Inför veckans sista pass hade jag
rejäl träningsvärk efter gårdagens halvmil i snö med
Bus i baggen.

Men som tur var så följde hela familjen med mig
ut till skogsbilsvägen där jag förlade dagens
träningspass. De promenerade med vovven
medan jag sprang! Mysigt att de ställer
upp och följer med då jag är lite
björnrädd ;-)

Passet gick helt ok, trots träningsvärk
och uppförslut. Nu blir det en dags vila innan
jag kör i gång med nästa veckas iform-pass.




* * *



Hur går det för er?
Hänger ni fortfarande på?!

Jag tyckte programmet var lekande lätt där i början,
men nu börjar passen kännas av. Dock märker jag också
att konditionen successivt blir bättre och bättre
 - det sporrar!

Och inte kan man väl ge upp då man
 kommit så här långt?!



PS. Här kan ni klicka om ni vill se en peppande förvandling,
och här kan ni klicka om ni vill läsa nått super klokt! DS.






CiliaH säger

Heja dig vad du kämpar på! Klart du inte ska ge upp nu. Själv ska jag få en genomgång på gymmet idag. Hoppas det blir bra!



Kram

2012-04-30 @ 08:18:01
URL: http://ugglehuset.se
dianasdrommar säger

Duktig du är :) Tack för din omtanke kram Diana

2012-04-30 @ 08:24:08
URL: http://xn--dianasdrmmar-cjb.se/
Jennie- Inredningsglad småbarnsmamma säger

Va duktig du är också! Jag har så svårt att ha det uppstyrt sådär. Jag vill bara ut och springa. Ibland i behagligt tempo och ibland så fort benen bär men kanske skulle pröva på lite intervaller och sånt någon dag också=) Ha en kanondag! KRAM

2012-04-30 @ 08:51:24
URL: http://kampan.blogg.se/
Jenni säger

Nu när våren kommer blir nog många narrade att köpa sig nya skor, jag har också köpt mig nya :-)

Jag var lite tveksam om jag skulle våga mig ut i dem just för att jag inte ville att de skulle bli skitiga :-)



Härligt att kondisen blir bättre, spinningen gör nog sitt också!



Ha en fin dag!

Kram



2012-04-30 @ 09:11:06
URL: http://sananaolillebror.blogg.se/
Sofi H säger

Va härligt med nya skor, gjorde samma investering i lördags. Premiärsprang dom igår och snacka om underverk för fötterna ;-)



Men visst är det otroligt motiverande att hela tiden följa sina egna resultat och att hela tiden känna att man blir lite lite starkare för var dag som går!



Kämpa vidare, det gör jag ;-)

2012-04-30 @ 09:18:55
URL: http://sojf.wordpress.com
Nina säger

Ge upp, va är det för nått ;-) Nä här tuffar vi på =) Och visst sköter jag maten. Herbalife är dyrt så här fuskas det inte i onödan. Åt iofs popcorn igår kväll =/ Men har ett salt begär utan dess like och poppe blev det! Är inte mer än människa!



Du är jätte duktig som kämpar på, härligt att känna att kondisen blir bättre! Mycket peppande!



Hoppas ni har en trevlig valborg!

Några speciella planer?

Kramelikram

2012-04-30 @ 09:32:15
URL: http://ninuz.blogg.se/
Nina säger

Tack <3 Det är väl det att man har ett självförtroende som knappt existerar som gör att jag är hård mot mig själv.

Men försöker tänka långsiktigt, och att kroppen mår bättre av att gå ner sakta.

Men tackar för alla fina ord. Just denna vecka har ju varit hemskt tung. Å ingen hjälp från nått håll. Som tur va så kom MAlin och höll mig sällskap igår och vi tittade på film. Så skönt att ha lite sällskap! <3 Guld värt!



Har en kokhet Anton i mitt knä, kl 13 ska vi ner och träffa läkaren!

Kram kram

2012-04-30 @ 09:55:31
URL: http://ninuz.blogg.se/
♥ Carina ♥ säger

Nä ge inte upp nu! Kämpa på!

Du är så duktig :)



Önskar dig en fin Valborg!

Kram

2012-04-30 @ 10:15:35
URL: http://cinacarina.blogspot.com
Ljuvligtvitt säger

Kämpa på, du är så duktig!



Ha en fin Valborg ni också :) Här längtas det också efter elden ;P



Kramar!

2012-04-30 @ 10:29:30
URL: http://ljuvligtvitt.blogg.se/
ansepanse säger

vad duktig du är :) jag tror att sådana där skor går att tvätta även i tvättmaskin, titta efter får du se

bamsekramar ♥

2012-04-30 @ 11:23:26
URL: http://kinaguld.blogg.se/
Eva säger

Vad hurtig du är! Toppenkämpat!

Nu inspirerar du mig att "ta tag" i latmasken som krupit sig djupt i själen. Jag har inte någon stuktur på träning. Jag rör mej, men bara för att det är roligt och omålmedvetet. Så jag måste be min PT (Moa) ta och styra upp ett schema åt mig.

Ha en underbar valborgskväll!

KRAM från Eva

2012-04-30 @ 12:32:59
URL: http://cloudberrie.blogspot.com
Åsa säger

Heej, har haft skitsvårt att ta mig till Din blogg, bara felmeddelande och annat trams.

Jag tycker Du är världsbäst & duktig, att ta tag i livet och förändra som Du gör är ju verkligen värd en applåd. Tänk att "så lite" ;-) hjälper, att Du både går ner i vikt + får ett mer allmänt gott mående. Hejja hejja Du är ju bara SÅ duktig



Blir det brasa & sådant ikväll?

Vi ska ta oss ut till Söråsele, brandbilsålning, brasa och kanske hästar :)

Ha en bra måndag kram

2012-04-30 @ 12:53:45
URL: http://mammasgullunge.blogg.se/
Helen säger

Javisst hade det varit mysigt om du kunde varit med och pärlat!



Vad duktig du är som kommit halvvägs!! Jag j´har nästan klarat av vecka 3. En fråga bara, går du 5 minuter och sedan joggar 1 minut innan du börjar passet? Det har jag i så fall missat;)

Kram

2012-04-30 @ 13:01:50
URL: http://helenspysselpapp.blogspot.com
carina säger

Duktiga du :)

Heja heja!

Ha en fin Valborg!

Kramen vännen♥

2012-04-30 @ 13:51:27
URL: http://Izors-blogg.blogspot.com
Emilia säger

Heja dig :) supersnygga skor!!



Jag knep 30 sek till på 5an idag, kämms grymt bra!

Kraam

2012-04-30 @ 21:37:27
URL: http://eemiliaas.blogspot.com
bitte71 säger

Heja heja igen!

Jag är inne på min fjärde vecka nu, skulle eg varit min femte men en envis förkylning och halsont gjorde att det inte blev så. Men, men, nya tag och jag tycker det är så inspirerande att följa dig på bloggen! Nu kan man ju inte lägga av, när man outat sig totalt i bloggandet;-)

Kram Marie

(PS: det där med uppvärmningen upptäckte jag också först förra veckan jag med host)

2012-05-02 @ 18:21:19
URL: http://bitte71.blogspot.se/
Petra säger

Va duktig du e!!! TJOHO!! Hoppas jag känner likadant imorgon! =)

Kram duktiga du!

2012-05-03 @ 23:01:25
URL: http://zupermamman.blogg.se/
Petra säger

Hej hej

Körde pass3 från vecka 6 först idag då allt har varit kaos med feber o allt.

Gick ok. Tung i kroppen.

Inte heller nöjd med Iform tidningen faktiskt,

men bra med en klocka ju =)

kram

2012-05-07 @ 21:40:36
URL: http://zupermamman.blogg.se/
Eva säger

Hm.. Vad är det som är så klokt i texten som N-som i Norrland skriver?

Mer än att hon förespråkar träning och hälsosam mat? Det är ju jätte bra att hon gör. Men sen då?



Att hon uppenbarligen har lite förutfattade meningar om överviktiga?

Att vi som är överviktiga behandlas med silkesvantar?

Vart blir vi behandlade med silkesvantar undrar jag då? Inte av vården, inte av massmedia och inte av andra medmänniskor iallafall. Frågan är vilka överviktiga hon träffat på som försöker smälla i henne annat? Det finns väl ingen som förskönar övervikt och vad det kan leda till?

Självklart vill inte en tjock eller överviktig människa vara tjock (eller jag vet att jag inte vill det iallafall), men däremot kanske dom behöver hjälp att hitta motivation och styrka att bryta gamla vanor. Och ja, där kanske det måste tas hjälp av vårdens resurser med hjälp av dietist, kanske psykolog eller operation(operation kräver dessutom ett väldigt högt BMI och även hälsorelaterade sjukdomar. Och operationen är inte heller en genväg. Äsch, Google it: gastric by pass).

Dom är ju ändå där för att hjälpa och mig veterligen så betalar vi alla samma skatt för att kunna få vård när vi behöver oavsett vad det är som är grunden till våra problem.



Och själv så tvivlar jag på att en hälsosam människa alltid tackar nej till en bulle till kaffet. (Olga, personlig tränare tex äter även hon glass ibland).

Ja, nu kanske Olga var ett dåligt exempel, men vi tar en vanlig hederlig hobbytränare som mantlat sig rollen som hälsoguru, där har jag starka tvivel på att dom aldrig går på McDonalds!



Självklart har en överviktig människa ätit sig till sin övervikt (OM det inte är så att det ligger sjukdom bakom).

Många överviktiga äter säkert också skit och unnar sig lite för mycket för ofta, men man ska inte dra alla över samma kant.



Nu skrev jag inte detta för att försvara att det är okej att vara överviktig! Eller okej är det då länge som den överviktiga trivs med det. Utan mer för att bryta lite förutfattade meningar om tjocka.

Själv så TROR jag att de flestas övervikt relaterar i något bakomliggande. För jag kan aldrig tänka mig att någon äter sig fet med vilja. Faktiskt inte. (men nu har jag bara speglat mig själv i den tron)



Självklart ska träning och bra mat vara prio ett när det gäller leverne. Men vad är det för fel att visa lite ödmjukhet mot dessa som inte väljer att leva så?



Nej, att det ska vara så svårt att acceptera att alla är olika.



2012-05-11 @ 09:44:00
Therese - Sockenvägens Söta säger

Eva - Jag har inga problem att acceptera att alla är olika, snarare tvärt om!!!! Men tyvärr har nog många problem att acceptera å älska sig själva. Jag har vägt tresiffrigt, å så har jag vägt ganska precis hälften av detta, men jag var varken lycklig som superlätt eller överviktig/fet. Men när jag var smal var det helt ok för folk att kommentera mig och min kropp, så smal du är, nu räcker det, ta å ät mer tårta du som kan osv När jag började bli överviktig igen var det INGEN som kommenterade det och sa, låt bli den där kakan du håller på bli överviktig, eller oj så tjock/mullig/fet du blivit! (annat än bakom min rygg, hade föredragit att silkesvantarna åkt av och någon frågat hur jag mådde!)

Och så alla de usräkter jag dragit för att jag inte orkat/velat gå ut å gå/träna, för kallt, för ont för trött osv På mig stämde Annas svartvita och skruvade beskrivning på pricken. Hon har nog spetsat den lite extra med vilje, men andemeningen är så sann så sann, ingen tvångsmatas med mat, knark alkohol osv. Allt vad vi gör bygger på ett eget medvetet beslut... Så att vara hälsosam kan alla vara, men att träna innebär inte att man ska eller måste bli smal, personligen tycker jag normalviktiga och lite mulliga som tränar är vackrare än en mager otränad person exempelvis. Och Mc donalds äter nog både hälsosamma och ohälsosamma på, men frekvensen på besöken kanske skiljer sig åt? När jag var som störst åt jag där väääääldigt ofta, nu blir det skräpmat mer sällan. Jag är av devisen att man ska kunna äta av allt, men inte alltid, det är då det går på tok, iaf för mig. Så i mina ögon var det ett klockrent inlägg, men accepterar gladeligen att du inte är av samam åsikt - för som sagt vi är ALLA OLIKA! Och tur är väl det, men min poäng är att endera ska silkesvantar vara på för både tjock och smal, eller så av för båda. Att kommentera kropp/hälsa är och kan vara känsligt oavsett om man är stor el liten!

KRAM KRAM :-)

2012-05-11 @ 10:17:11
URL: http://lurans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: