Bogge & Luran har ekiperats inför våren



Så här goa och glada var barnen i måndags då vi tog
en promenda utmed skoterspåret. Foto är taget med mobilen,
och då jag inte böjde mig ner får perspektivet dem att
se ut som två små rumpnissar ;-P



Snart är det förhoppningsvis dags att hänga in
vinteroverallerna för denna gången.

I övergången mellan vinter och vår är ellos
fleecfodrade regnoveraller
toppen, även om jag tycker att
senare års modeller tappat en aning i kvalité...

Barnen kan som tur är ha fjolårets overaller även nu
i vår, så nyinköp på den fronten väntar jag med till i höst.

Däremot var båda i behov av nya regnkläder, och
ett tvådelat set har inhandlats på ICA MAXI för 199 kr/st.

För det priset spelar det ingen större roll om kvalitén inte
är den bästa
, men faktiskt verkade de vara rätt rejäla tycker jag.

Och barnen kommer utan tvekan att synas ;-)

 De blev jätte glada då det tyckte att regnkläderna
påminde om pappas arbetskläder *ler*






Även var sin skaljacka och vårmössa plockade
jag med av bara farten till barnen!

Detta då skaljackorna var nedsatta med 100 kr
och kostade endast 199 kr/st.









Ni som bor i större städer vet nog inte hur bra ni har det som
kan köpa billiga kläder då det är rea och utförsäljning,
eller till och med på ICA MAXI ;-)

Galonvantar finns sedan i höstas, så det enda som vi nu måste
se över är allväderstövlar och gummistövlar.

Det är skönt när barnens garderober har uppdaterats
i tid
så att man kan skicka iväg dem till förskolan i
ytterkläder som är anpassade till väderleken!

Men bara för att jag skriver så där kommer jag att
glömma att se över stövlarna och stå där med lång
näsa
när det börjar bli slaskigt och blött ute ;-P

Är era barn ekiperade och redo att möta våren?


KRAM






Sanna säger

Men gud så fina kläder du hade köpt för ungarna! Härliga färger på vårjackor :) Visst har dom det bra i stan när det gäller klädköp, dessutom blir det billigt. Ibland saknar man det dära att bara kunna åka ut en sväng till Coop Forum och Ikea. Men bara ibland. Och tack för tipset förresten, bäst jag kikar vad som finns för vårutrustning här hemma oxå! Ha det!

2012-03-14 @ 12:31:47
Faster A säger

Va fina fasters söt troll ska bli i vår<3 kram

2012-03-14 @ 12:41:13
carina säger

Fina kläder du handlat.

Här har jag fortfarande täckbyxor i bland på promenaden, och mössa är självskrivet :)

Kramen vännen♥

2012-03-14 @ 12:45:10
URL: http://Izors-blogg.blogspot.com
sara säger

jag såg dom där jackorna i maxi-reklamen i förrgår, så vi va dit igår.. ville ha en turkos åt max.. men så gjorde jag "missen" att ta med honom så han fick prova, o han ville ha både gul o röd.. men sen fick han välja mellan svart o blå o valde en svart :P suck :) när vi kom hem ville han ha en blå, så har inte vågat tagit bort prislappen ifall han ändrar sig, fast jag sa igår att man kan inte ändra sig flera gånger, men jag gillade verkligen den blåa färgen.. så vi får se hur de går ;D

2012-03-14 @ 12:46:56
URL: http://blondstar.blogg.se/
sara säger

kom på att jag oxå köpte regnställ på maxi i höstas åt max, o de ser ut o va lika bogges ;D

2012-03-14 @ 12:50:04
URL: http://blondstar.blogg.se/
Lizas Lantliv säger

Skönt att vara förberedd!

Vilka fina färger på jackorna o mössorna!

Härligt att få plocka fram vårjackan nu!



Kramen igen!!

2012-03-14 @ 12:59:23
URL: http://lizaslantliv.blogspot.com/
Åsa säger

Avundsjuk, jag är så avundsjuk... Nä allvarligt, himla bra köp Du gjort, riktiga fynd. Jag håller absolut med Dig, de som bor närmare en stad har chans till billigare barnkläder än vi i inlandet.



Elins garderob är synnerligen dåligt uppdaterad när det gäller regn, vår osv hon behöver gummistövlar och galonvantar samt ev regnkläder.



En regnoverall är ju toppenbäst, men som blivande 6åring finns det tydligen gränser för vad man tar på sig...

Jag har väl det barn jag förtjänar då det gäller kläder :)



Ha en bra fortsättning på onsdagen, nu ska jag hämta Elin på dagis kram



PS såg Du i tidningen, de ockupanter i Åsele på sjukstugan fick ligga på golvet och inte gå på toa!!

Jag undrar vilken skillnad det är på ockupanter i Åsele & Dorotea, några poliser har väl inte varit till Dorro och de som sover över får ju ligga på madrass/liggunderlag.

2012-03-14 @ 13:01:07
URL: http://mammasgullunge.blogg.se/
Cissi säger

Haha yes i dessa regnkläder syns dom, vilket jag tycker är superbra :D



2012-03-14 @ 13:04:54
URL: http://cissileandersson.blogg.se/
lolla säger

hejsan

perfekta köp du har gjort...vi som jobbar med barn bara älskar när barnen kommer klädda i kläder efter väder :))))

kram på er lolla

2012-03-14 @ 13:17:36
URL: http://lollashus.blogg.se/
Madde säger

jag funderade också på att köpa både regnkläder och "jackan" men kom på att jag kanske först ska kolla om det som dem hade i höstas passar. Tveksamt. Vårjack till Selma tänkte jag och selma fixa nästa torsdag, men nu är det så varmt så det får kanske bli till helgen istället. Theo har. Nora finns det antagligen till...måste rota. =)



ångkokningsinsats hade jag aldrig kunnat gissa. =)

2012-03-14 @ 13:22:57
URL: http://maddiznilsson.blogg.se/
Tina säger

Hej gumman! Elliot har det röda regnsetet. Han valde det för att han skulle vara brandman (fanns nog inget som liknade polis ;-) hihi) Skaljackorna var jättefina, tyvärr har vi alltid haft otur med att dragkedjorna har gått sönder på de där jackorna. Men jag får nog åka hem och kolla hur det ser ut på jackfronten, det kanske får bli varsin skaljacka trots allt. Önskar dig en fin eftermiddag. KRAM!

2012-03-14 @ 13:41:01
URL: http://familjenrosmer.blogspot.com
Frida-FantastiskaMamman säger

Här är det mesta inhandlat och klart, det enda som behöver kompletteras är stövlar till några av tjejerna....



Kramar

2012-03-14 @ 13:50:26
URL: http://fantastiskamamman.se
Petra säger

Så snyggt!

Ja jag tror att jag har allt till barnen, nej Cornelia behöver nya gummistövlar. Sen e nog allt fixat.



NEJ inte feber!! krya på henne.

Skönt att ha tränat.

kram

2012-03-14 @ 14:06:56
URL: http://zupermamman.blogg.se/
Therese - Sockenvägens Söta säger

Sanna - Ja, stan är bra - ibland ;-) Håller helt med dig!!! Har nyss hämtat hem barnen, fick ett tele samtal att Svea nu hade tepats å hade feber :-/ Så nu blir det VAB i dag och i morgon till att börja med. Så gissa om jag längtar till vår och sommar, då sjukorna slutar att härja?!?! Massa kramar till er <3

2012-03-14 @ 14:40:40
URL: http://lurans.blogg.se/
Therese - Sockenvägens Söta säger

Faster A - Ja de var tokfina i dessa färger :-D Och du, glöm inte att se om du kan fixa ett svartvitt foto på stilige kusin E :-D KRAM!

2012-03-14 @ 14:41:37
URL: http://lurans.blogg.se/
sara säger

ja, jag ångrar lite att jag tog honom med till affären.. annars köper man ju åsså får han använda de :D haha.. men jag fick luras lite att röd o gul inte fanns i hans storlek :D elaka mamma :)

2012-03-14 @ 14:51:49
URL: http://blondstar.blogg.se/
Lizas Lantliv säger

Jaa superfina, jag föll mer för den turkosa!

En favoritfärg o jag har faktiskt en regnjavka i ungefär samma färg! =)



Tack för svar!

Jaa jag tänkte faktiskt kontakta dom o fråga!

Påskpynt i sån där lantlig/gammaldags stil är inte lätt att hitta...



KRAMEN igen!! =)



2012-03-14 @ 15:31:42
URL: http://lizaslantliv.blogspot.com/
Cissi säger

Det tycker jag du ska göra, för den är tydligen ännu bättre har jag hört från flera håll? :)

2012-03-14 @ 16:02:16
URL: http://cissileandersson.blogg.se/
ansepanse säger

jättefina kläder till Luran och Bogge, jo, det gäller ju att se över kläderna så att det inte saknas när de behövs

Sv: vad tråkigt att solen gick i moln när du skulle ut, vi har haft soligt och fint hela dagen

kramar vännen

2012-03-14 @ 21:20:47
URL: http://kinaguld.blogg.se/
Kristina Hjalmarsson säger

Vi köpte ett sånt regnställ till Walle ifjol å de har varit jättebra, helt klart prisvärt :)

2012-03-14 @ 21:26:54
Anna-Lotta säger

jag älskar barnens namnmössor!! vilka fina kläder du fått tag i till BRA pris. wow.

tänk här e det springskor och ofodrade lekbrallor nu. inte riktigt klokt men jättehärligt. båda barnen fick nya skor igår, ebba sov nästan med sina i sängen. riktiga tjejskor som hon naturligtvis valde själv. sen passade jag på att köpa ett par basketkängor/conversetypen till henne för det är lika bra när man ändå e i farten. dom var nog inte riktigt så rosa som hon önskat men men... sen fick jag henne att välja turkosa !! (kors i taket) skalbyxor av ett dyrt märke som jag ju tänkt att lillbrorsan ska få ärva sen. just såna där lite dyrare grejer köper jag så sällan eftersom vi ärver så himla mycket. men när det väl behövs tar jag tillfället i akt och investerar för dom båda. jorå, de är ekiperade och klara. underbart att slippa overaller!!!

2012-03-14 @ 21:42:46
Linda säger

Så mycket fint du hittat, o ja dom vet inte hur bra dom har det alltså, jag vill också känna och klämma men är mestadels förlitad till postorder.

Har hört maxis regnställ ska va riktigt bra så jag hoppas du inte blir besviken.

Jag måste ut och leta fodrade gummistävlar till Moa, vet vi har ett par svart/röda från killarna men dom ska ju hittas i röran i förrådet också....

Kramar

2012-03-14 @ 22:30:38
URL: http://uppochnervandahuset.se
Therese - Sockenvägens Söta säger

Anna-Lotta - Ja namnmössorna är nått som kommer att sparas då dem vuxit ur dem, älskar dem å kommer ha kvar dem som minne... Sommar skor måste jag med investera i, men det ligger en bit bort, får beta av slas å snösmältningen först ;-) Även jag investerar i dyrare märken med kvalité då de kan ärva av varandra, men numer vill Luran ofta ha rosa å då blir det budget, dessutom växer de som ogräs och är lite i ofas, bogge är lika stor som luran i vissa avseenden... KRAM

2012-03-15 @ 07:13:15
URL: http://lurans.blogg.se/
Therese - Sockenvägens Söta säger

Kristina - Ja, jag har hört många som tyckt det är prisvärt, så det var nog en bra investering. Hellre att de river sönder ett sådant än ett för flera hundra, nu är det bara att investera i ett nytt om nått skulle hända ;-P

2012-03-15 @ 07:14:41
URL: http://lurans.blogg.se/
Nina Liljedahl säger

Vad mycket bra och fina grejer du har fyndat :-)



Jag längtar faktiskt tillbaks till tiden när jag hade små barn att köpa fina och praktiska kläder till, det var så roligt. Joline och Niki (det skiljer två år mellan dem) fick ofta likadana kläder fast i olika färger. Och när man köpte finkläder ville de alltid ha precis lika, med samma färg. Ja, det var tider det....



Men finast av allt, tycker jag Bogges och Lurans mössor är :-) Trots att de inte är nyköpta för i vår. Hoppas de kan ha dem länge, de är helt underbara!

2012-03-15 @ 11:21:50
URL: http://stallskogalund.blogg.se/
Johanna - Mamma till Leija ♥ säger

Vilka fina kläder!! Ja, Leija é också redo att möta våren nu när jag varit på Gekås! Hon blev ÄNNU större nu när hon både har jacka & skor, haha!

Kram & hoppas helgen varit fin! Ska läsa ikapp nu...

2012-03-18 @ 20:48:31
URL: http://skuggis.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: