Pyssel inför Halloween - fladdermöss

Här kommer lite fler tips på pyssel inför helgens Halloweenfirande.

Fladdermöss hör onekligen till temat denna helg HÄR
kan ni ladda ned en mall som ni kan använda som schablon
till tårtan eller varför inte till bordsplaceringen?



Eller gör en egen flygande fladdermus!

Det här behöver du:

- Mall, som du laddar hem HÄR
- En tom toarulle
- En flirtkula
- Färg
- Lim
- Tråd att hänga upp den i

Börja med att skriva ut mallarna.
Du väljer själv om du vill måla fladdermusen eller klippa ut vingarna i svart papper.
Det funkar lika bra vilket som.

Måla flirtkulan och toarullen svarta.
Limma fast flirtkulan i ena änden på toarullen.
Nu är kroppen och huvudet klart.

Måla delarna till korten, klipp ut dem och
montera dem på kroppen och huvudet.
Välj vilka ögon du vill ha, det finns flera att välja på.

Nu är det bara att hänga upp dem,
leta upp ett ställe där de kan få gunga lite i vinddraget så rör de sig fint.





Egenhändigt gjorda godisväskor kan kanske vara
en annan kul idé att göra?

Det här behöver du:

- Sax
- Färgat papper
- Lim
- Färgpennor
- En tom mjölk- eller joskartong

Tvätta ur en tom mjölk- eller joskartong.
Klipp bort toppen. Klä kartongen med något färgat papper (eller svart).
Sätt fart på fantasin och dekorera kartongen med ett läskigt ansikte.
 Du kan också klistra på annat som knappar,
glitter eller till exempel horn och vingar till det läskiga ansiktet.
 Klipp ut en tygremsa och häfta fast den vid kartongens sidor för att få ett handtag.
Färdigt att gå ut på godisjakt!




Vem vill inte ha lite läskgit vampyrblod
som sås till glassen?!

Det här blodet kan du använda som en godis-sås till glass, tårta och bakelser.
Du kan också använda det som "riktigt blod" när du klär ut dig till Halloween.
Tänk bara på att karamellfärgen i detta blod inte
går att få bort från kläder, mattor, möbler och liknande.

Det här behöver du:
- En flaska ljus sirap
- En flaska röd karamellfärg
- En flaska gul karamellfärg

Färga sirapen med den röda karamellfärgen och häll i några stänk gult.
 Annars blodet bli aningen rosa.
 För mer mörkrött blod, tillsätt en eller ett par droppar grön karamellfärg.

Alla dessa tips hittar ni HÄR,
dessutom så finns det många fler tips på bland annat
mjölkmonster, förkrympta huvuden, mallar och bilder att
 färglägga m.m.

* * *

Är du pysselintresserad och ännu inte hittat
till Beas barnslikheter, som är en underbar blogg
med massor av pysseltips och inspiration,
rekommenderar jag er varmt ett besök.

Just nu kan ni även vara med i
utlottningen av dessa charmiga vimplar.



De skulle passa perfekt i vårt blå sovrum ovanför Fröets
lilla babysäng :-)

Utlottningen avslutas den 27 oktober.




sara säger

Godmorgon

Hoppas din helg varit bra. Härligt att ha så mycket pyssel-lust. Önskar jag hade detsamma. Men jag SKA iallfall försöka knåpa ihop den där julkalendern med torullar som du tipsade om. Håller på att spara rullar för fullt ;)

Nu är det väl dax att komma igång och göra sig redo för denna dag.

Stor kram till dig!

2009-10-26 @ 09:00:29
URL: http://attbaravarasara.blogg.se/
Linda B säger

God morgon! Ja, vad kul att pyssla! Som jag inte hade att göra ändå! Hihi

Nya vingar ute nu!

http://www.tradera.com/-Jattefina-vingar-att-hanga-Shabby-chic-lantligt--auktion_100935860



Kram

2009-10-26 @ 09:15:32
URL: http://levasomlinda.blogg.se/
Emma säger

Hejhej!

Vad du hittar pyssel.

Önskar verkligen att jag var mer pysslig av mig än vad jag är.....

Hoppas du får en bra dag

Kramizar

2009-10-26 @ 10:18:18
URL: http://liljan.blogg.se/
Emma säger

Hejhej!

Vad du hittar pyssel.

Önskar verkligen att jag var mer pysslig av mig än vad jag är.....

Hoppas du får en bra dag

Kramizar

2009-10-26 @ 10:18:23
URL: http://liljan.blogg.se/
Ingela la la säger

Vilka härliga pyssel!



Hoppas att allt är bra annars.

Jag tänkte kolla med dig om du kan kolla om min blogg fortfarande är trög för dig? Vi har nämligen gjort en uppdatering.



Kram

2009-10-26 @ 12:22:14
URL: http://www.ingelalala.se
Siri säger

När barnen var mindre gjorde vi massa haloweenpyssel.nu blir det mest pumpor i olika fomat ;)

2009-10-26 @ 12:46:41
URL: http://inredmera.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: