Här har det hänt saker!

Ja idag har jag fått mycket gjort, speciellt i matkällaren. Den är nästan färdig nu, så i morgon får ni nog en titt på förvandligen med "före" och "efter" bilder. Har varit hos svärföräldrarna och gjort ytterligare fynd till källaren bland annat 3 gamla plåtburkar, 2 emaljerade fat, trätråg, träslev och en stor vit bricka. Vissa anser det kanske vara skräp, men för mig så var det rena jackpotten, då det passar perfekt nere i matkällaren! Men det absolut största fyndet är den konsoll med massor av glasburkar och glas Iådor med plats för kryddor, mjöl, gryn m.m. som mannen ska åka och hämta i morgon då han slutat jobba - kan knappt bärga mig! I morgon planerar jag och Luran att åka till Byn, och jag tror att jag ska ta mig en tur till Mommen med för att se om jag kan göra några sista fynd till källaren där med.

Och i tanken är jag redan inne på nästa projekt - gillestugan. Mannen har äntligen gett med sig och låter mig målan den vit! Det är en hemsk röra där nu, men tror det skulle kunna bli ett perfekt extra rum/gästrum. Vi får se vad det blir av det... Kanske borde börja med trappen ned till källaren så man överhuvudtaget vill vara där nere :-)

Nej, nu ska jag läsa lite bloggar innan jag borstar upp mina fynd och bära ned dem i källaren, för sedan krypa till kojs med Luran och bläddra i en skvallertidning innan jag gör kväll.

God natt! ♥




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: