Höstens färg - Lila!

En av de färger som är absolut hetast i höst är lila enligt diverse inredningstidningar och inspirationsbloggar. Vilken tur! För i fjol köpte jag nämligen tyg (egentligen två dukar på IKEA) som går i en lila färgsättning. Av dessa sydde jag två köksgardiner (kappor) och överdrag till soffan + 2 kuddar. Billigt och bra! Och nu när hösten börjar nalkas så känns det som om det snart är dax att byta ut sommarens ljusa gardiner och övriga textilier i köket. Dessutom brukar jag byta blommor och krukor efter årstid - det är ett lätt sätt att förnya sig för en billig slant :-) Jag ska ta mig i kragen och göra det till veckan om det inte blir något annat som "måste" göras (vem vet, blir det bra så får ni kanske se före/efter bilder!).


Foton: indiska.com



Karin säger

Ja! Före och efterbillder gillar jag! Så bjud gärna på det :-)

2008-08-13 @ 11:42:08
Faster S säger

Ja visste väll att lila skulle va inne i höst.. Bara att måla om sen igen då?! =P

2008-08-13 @ 13:59:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: