Vilka fynd!

Ja idag har jag verkligen fyndat. Lurans gammelmormors mor hade lite guldklimpar som vi fick ta. Det mesta ska användas i matkällaren, men pottan och pillerburkarna har jag andra planer för... Men det får ni se vad det lider!


Pottor kan man ha till massor av saker, varför inte plantera en blomma i den?


En samling pillerburkar blir ett vackert blickfång i ett fönster eller på en bricka med exempelvis några prismor och några ljus.

Sakerna nedan hamnade i matkällaren omedelbums!


Den här kaffekvarnen fick Lurans gammelmormor i bröllopspresent.


Jag börjar ha en samling av pressat glas nu... speciellt grädd/mjölk kannor!


Blev riktigt glad när jag hittade detta gamla saltkar långt inne i ett skåp bakom all bråte...
Perfekt att förvara smaksatt flingsalt i :-)


Dessa kökshanddukar hade absolut störst affektionsvärde - de är nämligen handbroderade av Lurans gammelmormors mor, Selma Rydebjörk.

Detta var några av godbitarna, men det fanns fler! Nu ska jag till exempel ta och måla en gammal dalahäst vit + se vad jag kan hitta på med 3 rostiga gama fårklippar saxar...

Och snart levereras kryddhyllan - ska skura upp den och skvätta på lite färg så ska ni få se mitt projekt när det är helt färdigt!






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: