En helt vanlig dag på Sockenvägen...

På förmiddagen hälsade jag och Luran på våra goda grannar, sedan begav vi oss hem och bakade en dubbel sats Dumlekakor. Hör och häpna - de blev lyckade! Nu har jag fått blodad tand, får se om jag drar till och bakar även i morgon. Ninuz tittade förbi och roade Luran, det var tacksamt! Baket gick mycket smidigare på det sättet - tack!

Jag har även hunnit testa att spritsa lite kristyr på pepparkakor till mina adventsljus, även det blev riktigt lyckat (ni kan få se senare). Nu inväntar jag Angelica och Oliver som skulle titta förbi och förgylla eftermiddagen, sedan blir det till att sno ihop en köttfärssås så jag har någon mat att bjuda mannen på idag. Han skulle visst fixa en vajer till det drapperi som jag ska sätta upp nere i källare också - så ikväll är förhoppningsvis källartrappen helt klar. Äntligen! Tja... så ser en helt vanlig torsdag ut hos oss - vad har ni gjort idag?




Nina säger

Tack för en trevlig pratstund. Och du smittade verkligen av dig, måste ta och baka jag med. Tänk om man ända va hälften så uppfinningsrik som du :) Ha en trevlig kväll!

2008-11-20 @ 16:19:16
URL: http://ninuz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: