Flytande äpplen

Jag tipsade tidigare om att låta äpplen  med värmeljus flyta i en cylindervas som bordsdekoration (jag fick idén från dukningen på mittuppslaget i senaste reklamutskicket från MIO) - och jag kan ju inte bara gå fram och tipsa utan att själv pröva! Så sagt och gjort - ikväll gröpte jag ur 6 äpplen och satte värmeljus i dem, men kom ihåg att " test flyta" dem före så ni ser var de har sin jämvikt, annars finns det risk att ljuset snurrar ner i vattnet. Jag blev i alla fall jätte nöjd! Det bästa är att det är en "Luransäker" dekoration, då hon inte kan få ett grepp om den och dra ner den :-) Så mina flytande äpplen hamnade omedelbums på bordet i TV:rummet!



Foto: Privat


Foto: Privat



Anna säger

ojoj vad fint det blev... jag har förresten testat de andra ljuslyktorna du pratade om som man kunde göra av glasburkar och ståltråd... gjorde en drös och hängde ut i syrenen ute...mycket fint,kanske skickar nå kort sen...ha det så bra kram kram Anna

2008-11-22 @ 21:35:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: