Frågor och svar

VEM OCH VAR
1. Vad heter du?
Therese Bjärstig.
2. Vad skulle du vilja heta ifall du själv fick välja? Jag är nöjd med mitt namn, känner mig som en "Therese".
3. Vilka andra namn tänkte dina föräldrar ge dig? Inte en susning...
4. Vilket stjärntecken är du? Lejon.
5. Vilken årgång är du? 1978
6. Vart bor du? Dorotea.
7. Bott utomlands? Ja, i Belgien (Bryssel).
8. Flyttat antal gånger? Oj... 6-8 gånger kanske?
9. Vart skulle du vilja bo? I en stor vit herrgård med tillhörande jätte tomt.
11. Vad vill du bli när du blir äldre? Har för tillfället ett drömjobb, men skulle gärna jobba mer med människor alternativt starta en egen inredningsbutik... Men det viktigaste är att jag blir klokare och erfarnare med åren!

UTSEENDE
1.
Hur lång är du? 170 cm
2. Hur mycket väger du? 5 kg från målvikten ;-P
3. Hårfärg och frisyr? Mörkbrunt och uppklippt halvlångt hår.
4. Ögonfärg? Gröna/blåa.
5. Mest nöjd med? Att jag är jag och att jag lärt mig tycka om mig själv som jag är!
6. Minst nöjd med? Min rygg som krånglar :-(
7. Skostorlek? 37-38
8. Glasögon? Ja, och linser.
9. Gar du några piercingar/tatueringar? Öron och navel. Funderar på en tatuering med Sveas namn. Men vi får se...

FAVORITER
1. Filmer? Gripande och verklighetsbaserade filmer får mig att gråta, och det gillar jag konstigt nog!
2. Låtar/Artister? Just nu längtar jag efter julmusik i alla dess former :-)
3. Årstider? Hösten utan tvekan!
4. Mat/dryck? Sushi och älgfilé går på ett ut, till det ett gott glas rött.
5. Djur? Hunden Dobby Do bor med oss.
6. Färg? Vitt, grått, svart, brunt och beige. Fan så trist... gillar dock starka färger på accessoarer.
7. Parfym? Varierar efter humör, årstid och tillfälle.
8. Tv-program? Inrednings, matlagning och hund/jakt program samt CSI.
9. Ämne i skolan? Allt, jag var en pluggis ;-)
10. Sysselsättning? Umgås med familj och vänner, inredning, litteratur, djur och natur.

KLÄDER
1. Vad använder du just nu för jacka? En nyinköpt svart jacka i basic utförande.
2. Vad använder du just nu för skor? Nya bruna moccastövlar.
3. Favoritfärg på kläder? Svart är bra när man har barn och hund...
4. Favoritmaterial på kläder? Bomull.
5. Vilka kläder skulle du vilja ha just nu? Jag hade gärna haft ett par nya baggy byxor och en snygg tröja till det.
6. Favoritaffärer? Nennaz - vågar inte skriva något annat ;-P
7. För ungefär hur mycket köper du kläder för i månaden? Jag köper det jag behöver, punkt.
8. Favoritmärke? Mexx är en favorit, och jag hade gärna haft en tunika från Odd Molly nu till jul.
9. Vad har du för byxstorlek? L
10. Vad har du för tröjstorlek? L

DIN LÄGENHET/HUS
1. Stort, liten eller mitt emellan? Mitt emellan.
2. Vilken färg på väggarna? Ute - orange (tyvärr, men det ska ändras i sommar), inne - ljusa väggar.
3. Vilka färger går lägenhetens inredning i övrigt? Vitt, grått och brunt.
4. Favoritmöbel och varför? Ett gammalt skåp som min mormors far gjort själv, det är helt unikt och har stort sentimentalt värde för mig + att det är snyggt!
5. Vad vill du ändra på? Det mesta, men framförallt köket så jag får mer arbetsyta.
6. Vad har du där inne av följande:
a) Tv? Ja.
b) Video/dvd? Dvd.
c) Dator? En bärbar.
d) Stereo? Ja.
e) Telefon? Ja, både stationär och mobiler.
7. Vad ser du om du tittar ut genom ditt fönster? Våra goa grannars hus :-)
8. Vad gör du oftast hemma? Är med Luran och sköter det dagliga...
9. Vem förutom du brukar sova i din säng? Mannen och Luran.
10. Favoritpryl i hemmet? Måste vara diskmaskinen!

BLANDAT
1.
Vad heter din morfar? Han hette Einar.
2. Var har du i din:
a) Jackficka just nu? Ett reflex.
b) Jobbväska just nu? Är föräldraledig, men min jobbtelefon och block ligger nog i laptop väskan som fungerar som jobbväska.
c) Handväska eller liknande just nu? Blöjor, obyten till Luran, plånbok, nycklar osv
3. Vad är du beroende av? Bekräftelse från nära och kära - bloggandet om du frågar mannen ;-)
4. Vilket land kommer du i från? Sverige.
5. Vilken sorts lypsyl använder du? Försvarets eller något från apoteket.
6. Vad tror du på? På mig själv.
7. Vilken religion tillhör du, om du nu tillhör någon? Svenska kyrkan.
8. Vad köpte du senast? En jacka, en klänning och ett armband på Nennaz (se där, ännu mer reklam!)
9. Har du nåt husdjur? Ja, en hund som framgick i en tidigare fråga (den som gjorde listan verkar inte ha varit riktigt vaken...)
10. Vad bor du i? Ett hus.

SAKER
1. Plånbok:
En grön.
2. Tandborste: Både en på övervåningen och på nedervåningen.
3. Smycken: Tycker om stilrena smycken. Silver och vitt guld ska det vara.
4. Solglasögon: Ser jag inte klok ut i!
5. Underkläder: Ska vara hela och rena, man vet aldrig om man hamnar på sjukhus ;-P
6. Nagellack: Nej, endast stärkande transparent lack.
7. Bil: En Passat och en Volvo
8. Dyraste pryl: Skotern.
9. Böcker: Har hyllmetrar med både fackliteratur och skönlitteratur. Jag är rik i böcker räknat!
10. Blommor: Älskar att få dem, speciellt tulpaner och rosor.


Så, nu har man dödat ytterligare lite tid. Min egen medans jag skrev detta och lite av din som läser detta...





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: