Julstämning

Ja, jisses vilken julstämning jag har idag! Jag kom just in efter att ha skottat lite snö - det vräker verkligen ner! Tidigare fikade jag en julinspirerad smörgås till lunch. Brödet Fröig (rekomenderas varmt!) med kalvsylta och rödbetor på, till det en stor mugg julmust... Mm...

När jag var och bunkrade upp matvaror på ICA tidigare idag följde det dessutom med lite juliga saker hem också. Bland annat pepparkaksformar och en fin glasburk med tomtar. Nu ligger formarna i burken och är en fin prydnad, men sedan är tanken att pepparkaksformarna ska pryda vår bordsgran och burken ska användas som förvaringskärl för Lurans välling över julen. Men det viktigaste av allt var inköpet av kanelstänger, stjärnanis, kryddnejlikor och pommeransskal till min doftlykta. 


Foto: Privat


Foto: Privat

Det doftar riktigt juligt här hemma! Önskar det fanns doftbloggar... Nästa gång får jag dock ta mer av pommeransskalen och kanelen. För nu luktar det lite för mycket nejlika och framförallt stjärnanis - folk kan ju tro att man bränner hemma ;-)



vendela säger

Å vad mysigt det låter med snö :-) Titta in i min blogg så får du se hur det såg ut hos oss idag - man kan inte tro det är samma land vi lever i!

Jag hoppas verkligen vi får snö till advent men oftast kommer det inte någon snö här förrän i januari, och om man har tur kan den ligga kvar här några veckor då.



Ha en trevlig kväll!

2008-11-15 @ 17:52:56
URL: http://vendelasextioatta.blogg.se.
Malin säger

Vad nyfiken jag blir: vad lägger du kanelen & co i för någon vätska? Är det vanligt vatten? Jag är helt okunnig i sånt där. Men för en överkänslig näsa som min så vore det ljuvligt att kunna sprida lite god juldoft helt naturligt, utan konstgjorda oljor och dofter.

2008-11-16 @ 09:02:15
URL: http://www.mollysgrove.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: