Man kan aldrig ha för mycket böcker!

Jag är verkligen glad och tacksam att jag fick så mycket böcker när jag var liten. Både barnböcker och ungdomsböcker. Jag älskade (och älskar naturligtvis fortfarande) att läsa! Sist jag var hemma i byn hämtade jag hem två kassar med barnböcker som jag tänkte läsa för Luran vad det lider. Jag blev alldeles sentimental när jag satt där och bläddrade... Jag hittade två underbara julböcker + mina två absoluta favoritböcker. Trollboken av Rolf Lidberg och Pannkakstårtan med gubben Pettson av Sven Nordqvist. Även som vuxen är jag löjligt förtjust i dessa böcker, eller kanske snarare de underbara illustrationerna. Man upptäcker alltid något nytt när man granskar sidorna...



Foto: Privat



Jenny säger

åååh... tomatarnas hemliga julafton har jag fortfarande i bokhyllan. Det är den enda barnboken som jag har i bokhyllan som jag haft sen jag var liten. :)

2008-11-18 @ 14:41:13
Bantarbritta säger

Trollboken är en av mina stora favoriter med! Tänk att jag skulle flytta hit, nästan nästgårds med Rolf Lidberg (om han nu skulle ha varit i livet förstås..) :)

2008-11-18 @ 16:01:10
URL: http://bantarbritta.blogg.se/
Faster A säger

Trollboken är en bok som nästan har blivit läst varje kväll vid nattning här hemma!1 Nu läser han den skjälv=)

2008-11-18 @ 18:40:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: