Något gammalt, något nytt, något ärvt...

Egentligen ska det väl vara något gammalt, något nytt, något lånat och något blått - och då snackar vi utstyrseln inför ett bröllop. När det gäller det gamla, nya och ärvda är det istället mina favorit julprydnader det rör sig om.


Foto: Privat

Om vi börjar med något gammalt, så är det väl diskutabelt om det egentligen kan klassas som gammalt... Men det är i alla fall min pepparkaksburk som jag fyndat för några kronor på Myrorna för ett par tre år sedan. Jag älskar den och fyller den med pepparkakor när det börjar bli säsong för det. Dessutom har det visat sig att min mormor har en matchande skål, så jag tänker tindra med ögonen och be att få den i utbyte mot att hon får en ny sockerskål av mig :-)


Foto: Privat


Min favorit bland det nya är utan tvekan mitt fynd på Dollar Store i helgen, det vill säga muggarna och kannan som svärmor och min svägerska fixade åt mig igår. Vitt och stilrent, kan det bli bättre? Jo, det var billigt med! :-)


Foto: Privat


Det ärvda är verkligen en raritet för mig, en skatt som jag är väldigt rädd om! Det är tre julgranskulor som jag fått av min mormor. Utan dem blir det ingen JUL!


Foto: Privat

Har ni något MÅSTE pynt till jul?



Eva säger

Ja, mina "gammeldags"tomtar som jag köpt på konsum för 5 år sedan är ett MÅSTE! dom är så tjusiga och passar så fint in till hela vardagsummet:)

2008-11-11 @ 12:25:47
URL: http://evatuss.zoomin.se
Nina säger

Mitt tomtehus är ett måste som farfar gjort. Har funnits i vår familj sen man va bebis. Och min tomte flicka och tomte pojke som farmor gjort. Även dom har följt med mig sen man va barn :)

2008-11-11 @ 12:36:19
URL: http://ninuz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: