Nu är det jul i vårt hus!

Eller nja, nästan. Jag och mannen slog till och storstädade då vi kommit oss hem från våra respektive jaktdagar. Mattorna åkte ut och en verklig grundrengörning av nedervåningen gjordes. Mannen piskade dessutom alla dynor i soffan, något som visade sig vara verkligt behövligt. Därefter satte jag upp samtliga julgardiner, klädde om kökssoffan och bytte kuddar och textilier till rött och brunt i TV:rummet och vitt och linne i köket. Som ni förstår har jag nu det ROLIGA kvar, det vill säga "pyntandet". Det tänkte jag ägna mig åt under dagen om jag orkar. I natt vaknade jag nämligen av att jag hade fruktansvärt ont i halsen, frös och kände mig allmänt eländig (sviter efter gårdagens kylslagna jakt tro?). Även Luran verkar förkyld :-( Men lite morgonmys i form av några koppar hett te och tända ljus borde få fart på mig!





Hoppas ni får en fin dag - och om en vecka får vi tända det första adventsljuset, tänk så fort tiden går!



Marianne säger

Åh vad duktiga ni har varit, jag har precis allt städande kvar, tänkte börja imorrn och inte har jag börjat baka heller...

Men men, de är långt till jul, eller!?

2008-11-23 @ 16:30:02
URL: http://mammamarianne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: