Obama

Som disputerad statsvetare borde jag kanske komma med en djup och knivskarp analys av den stora politiska händelse som just inträffat. Men jag nöjer mig med att konstatera att det nu finns hopp. Hopp för USA, Världen och Mänskligheten. Det är stort att en svart man nu sitter på posten som brukar klassas som världens mäktigaste, "endast" 40 år efter de svarta fick fulla medborgerliga rättigheter i USA. Det är stort. Däremot håller jag mig avvaktande till vilka reella omsvägningar detta kommer att resultera i, främst med tanke på USA:s utrikespolitiska agerande. Men en försiktig tillförsikt och hopp har tänts. Njut av folkets ljubel Obama, för när smekmånaden är slut måste du visa vad du går för!



Foto: Aftonbladet



Sanna säger

Godmorgon vännen! Jag tror att han kan bli bra för Usa MEN är ändå lite tveksam sedan igår. Tack för tipset det var där jag hade sett det. Få se om jag får det gjort och beställa de. har fått en liten idee... =) Ha nu en riktig bra dag vännen med din lilla prinssesa....

Kram

2008-11-05 @ 08:26:59
URL: http://sannasuppner.blogg.se/
Malin säger

Jodå, jullåtar är på gång!

2008-11-05 @ 08:29:08
URL: http://www.mollysgrove.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: