Spya, kakor och en bullmastiff

Jag fick sovmorgon idag igen, inte illa! Men med tanke på att jag varit upp och torkat hundspya två ggr i natt så var det nästan nödvändigt... Idag står kakbak på schemat. Hallongrottorna med kanel och en annan variant med vanilj och blåbär tänkte jag försöka mig på. Orkar jag blir det även några dumlekakor. Saffransbröd och Sveas pepparkakor spar jag med till ett senare tillfäll. Man kan ju inte avverka allt kul på en gång. Mammas myrstockar samt någon ny kaka (aftereigth kanske?) vore också finemang om man hann sno ihop. Men sedan får det vara nog. Jag får ju dessutom en par tre sorter av mamma då vi ska byta kakor med varandra. När man liks bakar kan man göra dubbel sats, och så byter man - smart va? :-)

Förresten, hittade ett kul test hos Linda där man kan se vilken hundpersonlighet man har - jag var tydligen lik en bullmastiff... Hm. Kan nog stämma...



Bullmastiff 



Bullmastiffen är en muskulös och kraftig hund, stark utan att verka klumpig. Den skäller sällan och har inte så starka jaktinstinkter. Bullmastiffen kanske ser lite ruff ut, men det är inte en hund som är trolig att bita människor. Tvärtom så är bullmastiffen en fantastisk sällskapshund. Bullmastiffen har aldrig blivit använd i flock utan har alltid arbetat ensam. Detta gör att den har utvecklat en hög grad av självständighet. Denna självständighet gör att bullmastiffen har en stark självtillit och är väldigt trygg i sig själv. Bullmastiffen har ett mycket kärleksfullt lynne samtidigt som den är psykisk stark. I en familjesituation anpassar den sig lätt till familjens rytm. Den är inte så beroende av fasta rutiner. Bullmastiffen är glad och utåtvänd mot vuxna och barn och är en lugn och behärskad familjemedlem.

Testet hittar ni här.




Nina säger

Aha, kakbak på sockenvägen idag. Då vet man ju vart man ska gå idag då man blir fika sugen ;) De där med att byta kakor lät ju smart. Men frågan är vem som vill ha mina kakor skratt

2008-11-19 @ 10:12:16
URL: http://ninuz.blogg.se/
Faster A säger

Jag blev en cocker spaniel=)

2008-11-19 @ 16:44:01
Eva säger

Jag vart en Engelsk Bulldog. haha!

2008-11-19 @ 18:04:30
URL: http://evatuss.zoomin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: