Virka en lussekatt?

Jag har länge suktat efter de finna bakverken som finns ute i bloggvärlden, både sydda och virkade. Min goa vän Anna har tillexempel sytt vackra bakelser/muffins (skicka bilder på dem och dina lyktor!!!). Men jag är som sagt ingen fena på att sy, men virka kan jag i alla fall hjälpligt. Så jag funderar på att virka en lussekatt så här i jultider. Jag hittade detta tips hos Pyssel och trams som virkat lussekatten på bilden nedan. Enligt henne är det bara att virka en "korv" och sy ihop den som en lussekatt, och sedan virka två små russin. Lätt som en plätt - eller?!





Lovisa säger

Men oj tack för alla fina kommentarer !!!

Tur du inte ser mig idag pyjamasbyxor huvtröja å håret ja du det ligger som det vill du vet morgon rufs mitt i dagen ha ha !! Å inte ens smink så jag kan jag oxå ..



ja men jag mste säga att du insprererar då mig till att fräscha upp hemma (det jag nu orkar) Å längtar efter min källartrapp renovering!! Du verkar ha sån energi !!

2008-11-23 @ 10:55:50
URL: http://mellanhimmelohelvete.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: