Effektiv...

...blev jag på eftermiddagen då mannen kom hem (och tog hand om Luran). Jag har nu målat källaren en andra gång, och det blev kanon! Vi har även fukttestat källaren och till vår stora glädje hade vi inte fukt i väggarna! Wiee, äntligen går det vår väg! Så jag har även skurat en av väggarna i en skrubb och börjat måla den vit. Känns frächare så (då det var gamla fukt fläckar kvar på väggen sedan innan de förra ägarna dränerade, de hade inte målat om efter dräneringen). Jag har även fixat mitt mysko pyssel, jag vände helt sonika på tavlan och målade baksidan :-) Så i morgon får ni förhoppningsvis se mitt pyssel om det blir klart. Det enda smolket i glädjebägaren är att elementskyddet som vi beställt till hallen skulle gå loss på 4000-7000 kr - fatta?! Så det avbeställde vi. Vi får bygga ett eget eller hitta på en annan lösning. Så här på kvällssidan har jag också fixat till lyktor och planteringar på bron, så nu har vi äntligen riktigt höst mys! (Men mannen tyckte dock att det var väl tidigt med en halloweenpumpa...)


Foto: Privat





Eva säger

Åh så himla mysigt:) på furuvägen 9 skulle det också behövas ett lyft.. bara så du vet;)

2008-10-07 @ 20:33:54
Marianne säger

Va fint det blev!! Jag ska oxå fixa, har en stor tunna utanför bron som brukar dekoreras, får hoppas jag hinner innan snön kommer...

2008-10-08 @ 07:44:54
URL: http://mammamarianne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: