Tvättstugan

Nu ger jag mig - jag orkar inte slipa, måla och lacka igen. Det får vara flammigt! Det finns så många andra ställen som är mer i akut behov av mig och min pensels framfart än just tvättstugegolvet. Dessutom har vi ett BERG av tvätt, då målningen av tvättstugan medfört att vi inte kunnat tvätta på någon vecka (vi var tvugna att torka upp golvet och få ut all fukt inann vi satte igång). Så nu har jag lastat in den första tvättmaskinen... Den lär gå varm de närmsta dagarna. Tyvärr tog jag inte en "före" bild, det hade nästan behövts, för det var hemskt där nere tidigare (knallrosa väggar och ett spräckligt golv). Nu är det i alla fall godtagbart (speciellt om man vet hur det såg ut innan). Den vita färgen gör att det känns både större och framförallt renare där nere. Golvet är dock tyvärr gråblått och flammigt då det inte fanns någon svart hållbar betong/golvfärg till humant pris. Svart är för övrigt accentfärgen i tvättstugan på lyktor, duschdraperi, badankor, handdukar, tvättpåsar osv.


Foto: Privat

  

 




Erika säger

Tack själv!! Idag får ödlis både förkylningssnor å gegg från ögonen, för Edvin har gått å blivit riktigt förkyld! :(

2008-10-23 @ 18:20:21
URL: http://tallbacka.blogg.se/
Alina säger

Gillar din blogg hördu! :)

2008-10-23 @ 18:21:48
URL: http://emmiealina.blogg.se/
Nina H säger

Tänk att de alltid är lika snyggt där du dragit fram :) Skit fräscht!

2008-10-23 @ 18:33:08
URL: http://ninuz.blogg.se/
Faster A säger

Det vart ju jätte bra det där=) Kram

2008-10-23 @ 19:16:29
Anonym säger

Det vart ju jätte bra det där=) Kram

2008-10-23 @ 19:17:18
Anonym säger

Det vart ju jätte bra det där=) Kram

2008-10-23 @ 19:18:02
Marianne säger

När du känner för det får du gärna komma och fixa upp min källare oxå, är mycket imponerad att nått så trist och fult som en tvättstuga kan bli så fint å trevligt!! Du är duktig du!!

2008-10-23 @ 19:21:30
URL: http://mammamarianne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: