Advent och jul...

... kryper allt närmre. Har kollat runt lite på mina favorit inredningssidor för att inspireras och eventuellt klicka hem lite nytt till mitt advent- och jul pyntande. IB Laursen lanserar mycket vitt och shabby chic i år. Men en liten vit siluett av en adventsgran med krokar skulle man väl ganska lätt kunna göra själv och "spara" 249 kr? Just adventskalendrar är jag förtjust i, och funderar på om man ska göra en egen av en planka som man målar vit och sedan sätter fast vita och röda klädnypor på (i trä som man målar). Sia hade en liknande i fjol, och i år lanserar de en ängel som håller i en ståltråd med en massa klädnypor på, men jag har inte lyckats ladda ner bilderna till detta inlägg - de "hänger" sig av någon konstig anledning. Luran är ju så liten, så för hennes del behövs ingen adventskalender, men själv älskar jag att räkna ner dagarn. Tror jag ska göra ett  vitt "fönster", eventuellt med hönsnät i och sätta fast klämmor i silver med 24 trisslotter och göra en egen adventskalender till mig själv, och efter jul kan man hänga fönstret i hallen, men då klämma fast räkningar, komihåg lappar, vackra/söta meddelanden, fotografier och annat av värde och vikt!


Min inpiration till "fönster"

Har redan tänkt ut hur jag ska ha min adventsljusstake i år, inte en "vanlig" avlång med fyra ljus i, nej, utan 4 st rejäla vita blockljus i olika höjder på en zinkbricka... eller i mitt gamla runda akvarium... men lite "pynt" omkring eller som knyts runt ljusen...


Ett arrangemang som inspirerar...

Rött och vitt är favoritfärgerna till jul - gärna tillsammans med guld! Jag tänker därför ta fram mina mässingsljusstakar lagom till advent (annars har jag bara svart och silver). Dessutom älskar jag att göra fina julklappar... de ska ju pryda sin plats under granen ;-)


Blev verkligen advents och jul sugen nu...
Tänk er en mugg med glögg, lite pepparkakor och en lusse bulle... Åh!

Men om knappt tre månader är vi där! ♥




Faster S säger

Finns inge mysigare än advent o få börja göra julmys =) Första julen för Luran oxå =)

2008-09-08 @ 17:03:26
Anonym säger

Åh, du gör så att man börjar längta till jul:)

Jag tycker det är fint när man slår in julklappar i "natur"färgat papper, knyter röda snören omkring och sedan avslutar med en klick lack.. Det är standard inslagning av mina julklappar:) och mysigt är det när man lägger klapparna under den vackra granen:)

2008-09-08 @ 18:41:05
Eva säger

Det var jag som skrev ovanför:P

2008-09-08 @ 18:41:32
rebecca säger

förbereder du dig redan :)

2008-09-08 @ 18:45:24
URL: http://rebeccasegedi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: