Badhuset

Ja, så har jag och Luran besökt badhuset för första gången. Det var en läskig plats tyckte Luran. Det ekade konstigt där, barnens röster var gälla och skrikiga av glädje, och luften fuktig. Dessutom luktade det mysko där. Så Luran inledde vårt besök med darrande underläpp i omklädningsrummet, som förbyttes till grin och gnäll i duschrummet, och slutligen i ett gallskrik i själva badhuset! Men efter några minuter så kom Luran på att det var spännande med de andra barnen, vattnet var varm och att det var skoj att försöka fånga bollen och att badankan smakade gott! Så vips, plötsligt hade en timme gått! Och både jag och Luran var alldeles skrynkliga. Tiden går fort när man träffar trevligt folk, jag träffade en gammal klasskompis som jag inte träffar speciellt ofta och det var verkligen trevlig! Dessutom var ju Ninuz där, och det var tur. Jag fattar inte hur dessa stålmammor gör som är där med 3-4 större barn + ett spädbarn (tänker främst på H). Jag hade nog med att klara upp en liten Lura! Så jag är verkligen imponerad av dem och inte minst deras duktiga större barn. Tillbaka i duschrummet blev det läskigt igen, Luran gillade verkligen inte att tvätta av sig kloret och vänta medan mamma gjorde detsamma... Så snabbt oljades min lilla Luris in med barnolja och på med hennes och mina kläder (åter igen tack Ninuz för att du assisterade!). Väl hemma slukade Luran sin middag och somnade innan huvudet landade på kudden - badhus tar på krafterna! Jag känner mig också lite trött, men jag ska ta och sno ihop en middag och hänga ytterligare en tvätt innan jag ska unna mig en power nap :-)




Anonym säger

Va kul att ni har haft badhuspremiär! Vem blir inte impad på H? Jag vågar mig inte ens på baduset själv med 2 kidz å hon har ju en hel hög...mäkta imponerande!

2008-09-25 @ 16:42:18
Ninuz säger

Va ju så kul att få träffa luris en sväng. å som sagt, hör av dig om du ska dit nästa torsdag så sträcker jag ut en hjälpande hand igen. ha en trevlig kväll. kram

2008-09-25 @ 18:47:17
farmor säger

Va kul att Luris har varit och badat.Farmor längtar efter er, men vi syns ju till helgen. då får jag rå om luris,elias mina älskade barnbarn,kram.

2008-09-25 @ 19:07:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: