Bysvängen...

... inleddes med att grannen kom över och drack kaffe samtidigt som vi tog en snabb planering inför fredagen då vi tänker ta och festa loss med lite kräftor! Sedan bar det iväg på BVC för vägning och mätning. Luran är nu 68 cm lång och hela 7270 gr tung :-) Därefter blev det en oplanerad tur till Wiiks, men som alltid fyndade jag där. Idag blev det två svarta ramar (jag ska nämligen ta och rama in ett kort på fyra generationer och ge till mommen).  Jag hittade även två lyktor för värmeljus i pressat brunt glas som passar perfekt på bordet i mitt TV rum nu när man vill ha lite extra höstmys. Jag ska ta och tända dem i kväll när jag bänkar mig i soffan för att se Idol 2008. Sedan bar det av till fröken F för att hämta ut kläderna jag lade undan igår, och mycket riktigt "råkade" jag även få med mig en top och ett bälte av bara farten... Härligt med presentkort!

Nu ska jag ta och se över  vad som måste handlas hem och skriva en lista, sedan kanske så smått börja med maten och invänta mannen. Jag har dessutom lovat att klippa mannen och byns bästa taxi chaufför ikväll, så en blåbärspaj blir det kanske också.


Känner du igen lyktorna svärmor?!





svärmor säger

Jag ska tända mina i kväll,å mysa kram.

2008-09-03 @ 15:57:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: