Ekorr´n satt i granen...

Ytterligare en suverän dag i skogen har det blivit. Jag hade toppen pass både på för- och eftermiddagen. På förmiddagen njöt jag av denna utsikt:


Foto: Privat


Foto: Privat

Tja, nu vet ni vad jag sett när jag kollade åt höger respektive vänster ;-)


Foto: Privat

Bakom mig hade jag den här fina vyn - dessutom hade jag två kompisar under förmiddagen på passet, jag döpte dem till Piff och Puff... Dessvärre var de så rackarns snabba, så jag lyckades inte fånga dem på bild när de busade och kilade fram och tillbaka. Men ett halvtaskigt kort på den ena av rackarna lyckades jag iaf knäppa!


Foto: Privat

Förmiddagens jakt gav inget resultat annat än en blöt hundkarl (bävern hade dämt så det var omöjligt att ta sig fram torrskodd...) Så vi samlades och åt lunch, sedan postade vi om och tog ett nytt område. Jag fick ett av mina absoluta favoritpass - dels är det otroligt naturskönt, dels springer älgen allt som oftast där (har sett min livs största älg där, men den lyckades Dobby skrämma...).


Foto: Privat


Foto: Privat


Foto: Privat

Och mycket riktigt, jag hade just bara hunnit börja frysa så hör jag hur hunden börjar skälla!!! Rakt in i berget på den nedersta bilden så lyfter hunden två stora djur... som kommer rasslande i riset framför mig i rasande fart. Ser hur det bläcker svart mellan träden och riset. Fan, ska jag få läge? Puls och adrenalin törs jag lova! Men jag kan meddela att dessa två älgar fortfarane trampar runt i skogen - men som sagt i morgon är det en ny jakt dag, och då...




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: