Smarrig sko och smart snigel

Jag gillar design som inte bara är snygg utan även användbar, så jag fastnade genast för denna tårtspade som förenar två av mina intressen - sötsaker och skor! Den liksom mycket annat som jag tipsat om på senare tid finns på Bluebox.se för 225 kr. Där hittade jag även ett verkligt måste till varje hem där man konsumerar apelsiner eller annan citrusfrukt. För enligt min mening finns det inget värre än att få fullt av apelsinskal under naglarna, det gör både ont och är fult! Och nu har jag hittat räddningen på Bluebox.se  i form av  "citrus sniglar"( vi hade sådana hemma när jag var liten, och jag har sökt liknande i flera år, men först nu hittade jag dem - äntligen!). Det finns en vass pigg under snigeln som gör att man kan skära upp apelsinen och få en början för att sedan själv lätt dra av skalet, utan att  få skal under naglarna eller måsta bita i det beska skalet - visst är det värt 65 kr?!

 
Bilder: Bluebox.se




Ninuz säger

Åh dom där sniglarna kommer jag ihåg sen man va mindre. Måste verkligen få tag i en. Vilken tur att du är ute och spanar å hittar bra saker.

2008-09-08 @ 09:09:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: