Vad gjorde man utan föräldrar?!

Jag är så tacksam att mamma tagit hand om Luran så att jag kunnat jaga, dessutom ställde hon upp idag medan jag och pappa var och delade älgkött. Dessvärre var Luran inte lika medgörlig idag...  Nedan ser ni Luran hos mormor på det jätte blommiga täcket innan hon blev mindre nöjd och började längta efter mamma (eller sin säng snarare).


Foto: Privat

Som om inte det var nog så hjälpte mamma och pappa mig med att ta vara på och packetera och mala allt mitt kött!!! (och det var inte lite törs jag lova - jag orkade inte bära min köttbalja själv...) Dom är de snällaste som finns ♥


Foto: Privat

Pappa i putsartagen - och här ligger bland det bästa på älgen och väntar på att han ska ta sig an det, nämligen filén och tungan (det som möjligtvis också skulle platsa in här i topp tre på älgen är  "pinglern", men då krävs det att det är en kalv).


Foto: Privat

Luran övervakar mormor, morfar och mamma så de inte fuskar med packeteringen! Och nu har vi nyss kommit hem och lastat in allt i vår frys. Nu är man "rik" :-)

TACK MAMMA & PAPPA!




Eva säger

Gud vad hon är sockersöt eran lilla lura:)

och jisses vad mycke kött ni verkar ha.. man ångrar sig ju nästan att man inte har jakt som intresse:P

2008-09-20 @ 16:39:43
URL: http://evatuss.zoomin.se
Lovisa säger

Ja visst känner mansig rik när man packat frysen full med skogenshräligheter som älglött eller svamp eller bär eller nått

2008-09-20 @ 19:17:14
URL: http://mellanhimmelohelvete.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: