Vitt, virkat, välanvänt, vackert...

... är sådant jag gillar. Skulle så gärna ha ett "shabby chic" hem, men samtidigt gillar jag ny design och "nya" stilrena saker. Dessutom är jag så ombytlig, skulle gärna göra om hemma en gång i månaden om plånbok och ork funnits. Men en lagom kompromiss är att göra om en hylla, ett fönster eller ett bord med jämna mellanrum. Jag fixade mitt lilla vita ärvda bord häromsistone, på temat ovan. Det vill säga en vit/beige virkad duk, Lurans första vita virkade skor, vita glas lyktor på fot och en vacker skål i pressat glas som jag fyndat på Myrorna i stan (Åhh, Anna, gissa om jag saknar våra turer dit!) samt en liten ängel.

Foto: Privat
Nu kan jag knappt bärga mig att få sätta igång med tvättstugan, källartrappen och hallen i nu nämnd ordning. Där kommer nämligen grunden att vara vit. I tvättstugan vitt, svart och grått, och så även i källartrappen. Hallen ska också få ett välbehövligt lyft. Den går redan i färgerna grått och vitt, men har ett träfärgat tak och lister - dessa ska målas vita, liksom dörrarna till förrådet, källaren och toaletten. Dessutom ska ett vitt elementskydd beställas och en stor vit byrå på IKEA inhandlas. Vill göra allt NU!!! Men jag börjar med att åka iväg och beställa elementskyddet - då är vi iaf en bit på väg och bollen är i rullning...



Detta ängla hjärta ska få hänga på min spegel i hallen - förutsatt att jag kan slutföra affären med säljaren på tradera... Tror jag ska ta och pyssla lite i kväll med mitt adventsfönster/komihåg tavla, blir det bra får ni kanske se resultatet!





mhow säger

hej du..tack för alla rara kommentarer om min blogg! adventspållen kommer från märket bengt&lotta, jag köpte den i en hemslöjds butik men dom finns även i vissa inredningsaffärer m.m Finns även i svart oc rött, lika fina dom :) hade gott,mvh madeleine How!

2008-09-09 @ 15:13:37
URL: http://minlillavitavra.blogg.se/
Bea säger

Åh, det vore jätte skoj, men kan vi inte träffas hos någon av er? Jag har bara så himla stökigt, det har inte blivit mycket gjort här på LÄNGE... =( Inge roligt att bjuda hem folk då... =(

Tilda brukar somna vid 12-13...så kanske vid 10? För mig spelar det ingen roll! =)

2008-09-09 @ 16:01:32
URL: http://mammabeas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: