Rosa och prickigt



Som jag skrivit tidigare kliar det i fingrarna på mig att ta bort påsken. Tanken är att jag ska pröva och se hur jag trivs med rosa (!) i mitt annars vita/grå/beiga kök. Sedan tidigare har jag två rosa och vitprickiga kakburkar som jag köp från ellos. Under gårdagens shopping hittade jag fler fynd på temat rosa och prickigt.

För det var ju faktiskt SKÄRtorsdagen igår- och det innebär väl att man ska shoppa rosa, eller har jag missförstått det hela?!

Hos Agas el och hem hittade jag 3 söta plåtkrukor på en bricka, till ett fyndpris - endast 65 kr! De fanns även i mintgrönt. De passar fint till mina rosa kakburkar med prickar! Skulle det senare visa sig att jag inte trivs med det rosa får det flytta upp till Lurans rum när det blir klart. I kakburkarna kan hon exempelvis förvara småsaker och i krukorna på brickan kan hon härbergera pennor, kritor, och annat "kontors" material när hon blir stor nog för ett litet skrivbord. I ärlighetens namn så står det faktiskt redan ett mini skrivbord och väntar på att övriga delar i hennes rum ska bli färdigt.

Vi åkte även till favoritbutiken Wiiks där jag fyndade tyg. Dels ett vitt och rosa rutigt tyg som jag (läs min mamma) tänker sy lite lantliga gardiner i form av en kappa av till köket, dels ett underbart prickigt tyg (visst är det lite Green Gate över det?!) som skall förvandlas till ett antal kuddar till kökssoffan och Lurans säng.  Ett eller ett par hjärtan fyllda med lavendel blir det nog också av tyget. Eller ska jag (återigen läs mamma) istället sy vimplar? Jag får nog fundera på det...

Sist men inte minst skämde jag bort mig själv med ett väldigt rosa och vulgärt påskägg - för en påsk utan påskägg är väl ingen påsk?!







Denna fina award fick jag av Petra igår - tack goa du! Som alltid värmer det att få en award, och speciellt när den kommer från en så genuin person som du så jag skickar bums tillbaka den även om man kanske inte får göra så, och när jag ändå bryter alla regler så väljer jag dessutom att inte skicka den vidare till någon specifik, utan jag vill att alla ni som jag besöker dagligen tar åt er - för hade jag inte tyckt att NI hade bra bloggar & personligheter hade jag ju inte besökt er... ;-)



Jag har exprimenterat i köket nu på förmiddagen. Jag fick ett infall att testa att göra muffins med små äppelbitar vända i kanel och  med mini marschmallows, blir de goda kommer receptet senare!

De doftar i alla fall ljuvligt...


Trevlig långfedag!


KRAM


Therese & en något piggare Lura






carola säger

Du blev veckans blogg hos mig...

kram

2009-04-10 @ 11:41:44
URL: http://mammacarola.blogg.se/
Vendela säger

Vad fina saker du fyndat! Jag har faktiskt också börjat gilla pastellrosa och grönt - ibland tar det lite tid för mig att börja gilla saker ;-) - för när jag såg dylika mönster och färger i katalogerna i vintras tyckte jag inte om det - sån är jag :-)



Här doftar det också gott - dottern och jag har bakat en påskkaka :-D



Kram kram

2009-04-10 @ 11:58:30
URL: http://vendelasextioatta.blogg.se/
carola säger

vi har varit in men enligt proverna så var det inte blindtarmen...vi får se hur det blir idag..



Hoppas ni får det bra..

kramar

så fint du får i köket...

2009-04-10 @ 12:06:56
URL: http://mammacarola.blogg.se/
carola säger

vi har varit in men enligt proverna så var det inte blindtarmen...vi får se hur det blir idag..



Hoppas ni får det bra..

kramar

så fint du får i köket...

2009-04-10 @ 12:07:01
URL: http://mammacarola.blogg.se/
Petra säger

Du e för go du!!!!

Åhh muffins. Skickar du över några hit via bloggen? Hi hi



Hoppas du får en underbar långfredag och att Luran e på bättringsvägar.



Så fina rosa saker du har hittat!!!!



Kramar

2009-04-10 @ 12:07:27
URL: http://zupermamman.blogg.se/
Karin säger

Åh vad fint :)



Ha en bra påsk!

2009-04-10 @ 12:55:48
URL: http://albinsmoder.blogg.se/
Tekla Maräng säger

Det är väl klart att man ska handla skärt på skärtorsdagen, när ska man annars göra det.

Hur mår Luran, hon ser lite vissen ut med påskhinken? Ja livet är skört! Man ska ju egentligen ta vara på varendaste liten sekund eller iaf njuta så mycket man kan och så ofta man kan. DÄr av mitt namn på bloggen.

Hoppas att ni får en riktigt GLAD PÅSK, kram:O)

2009-04-10 @ 13:01:15
URL: http://teklamrng.blogspot.com/
Emelie säger

Hoppas Luran är piggare idag!

Vad härligt med de rosa fina sakerna, min man hade fått spel på rosa detaljer, jag är glad så länge jag får släpa hem lite vitt.

Tack för fina kommentaren!

Hoppas ni får en underbar påsk.

Kram kram

2009-04-10 @ 13:59:15
URL: http://mrsojvindsson.blogg.se/
Lovisa säger

Jag är sjukt avundsjuk på dig på alla rosa saker å tygena (som jag faktiskt har sett live haha)

2009-04-11 @ 09:59:48
URL: http://mellanhimmelohelvete.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: