Så in i baljan!


Foto: Jenny Brantholm

Så in i baljan vad jag saknat min lilla troll unge idag!

Hon har inte gråtit en endaste gång under de tre veckor hon skolats in/gått på 15 timmars - men vad tror ni hände i morse? Jo, då ville hon minsann inte att mamma skulle gå. Typiskt. Men som tur var så är man "luttrad" då min mamma har varit dagmamma när jag och min bror var små - så jag VET att i samma sekund dörren stängs så brukar barnen sluta gråta. Och när föräldrarna ska hämta hem dem brukar de istället gråta över att de måste lämna förskolan...

Dessutom var det goa Kitty som tog hand om Luran i morse, och det roliga är att hon var barnvakt åt MIG någon gång när jag var liten, så hon påminde mig om att jag också var liten och späd, dreglade mycket och klättrade överallt. Vad är det nu man säger? Äpplet faller inte lång från päronträdet!

Ett stort TACK förresten för alla glada tillrop och lyckönskningar denna första arbetsdag. Det har gått jätte bra, alla är så trevliga och välkomnande - måste nog ha berott på mina änglavingar ;-) Hi,hi! Eller?! Nej, jag kan avslöja att jag sansade mig och drog på mig vanliga jeans, linne och en kofta.

Det enda negativa med att börja jobba är att jag inte hinner överösa er med mina inlägg... Inte blir det fullt så många kommentarer heller så här i början innan jag har blivit varm i kläderna på nya jobbet. Just nu känner jag mig som en urvriden disktrasa av alla nya intryck och allt nytt som ska läras in. Men jag tassar runt hos er även om jag inte skriver särskilt mycket.

Hoppas nu att ni får en fin kväll, själv ska jag ta en dusch och slappa framför TV:n. Tror det får bli Rent hus i ett fåfängt försök att intala sig att det inte alls behöver städas här hemma. Ha, ha.

KRAM
Therese


Tävla hos Vit & Pastell om vackra saker från Duka, Green Gate och Maileg.
Tävlingen avslutas den 5/4.
Snälla påskaren? Please?!




Och ni... glöm inte att gissa hur många påskhönor/tuppar/kycklingar vi har här hemma
i Lurans lilla påsktävling. En Glad Påsk bräda med fågel ligger i potten.
Tävlar gör ni här. Vinnaren koras redan nu på söndag!



Emma M säger

Jag får ju träffa din sötnos varje dag nu! Fast hon är inte på min avdelning. Hon är alltid go och glad! Förra veckan blev jag poppis då hon fick blåbärspaj av mig då vi vuxna fikade! ;) Mmm så hon hela tiden! Det är bra att vara minst ibland! :)

Jag är ju där "nere" och jobbar nu i två månader men jag har aldrig lyckas träffa dig dom här två första veckorna som jag varit där...? I morgon bitti kanske jag får träffa dig för jag öppnar då! :) Jag jobbar med Kitty på hennes avdelning!

Inskolningarna brukar alltid gå bra men när barnen börjar på allvar så händer det alltid att

dom gråter en skvätt då dom blir lämnad. Men som sagt, det går ju över fort. Kram vännen

2009-04-01 @ 20:17:16
Camilla säger

Vad bra att din första dag gick bra.

Blir bara en snabbkomentar men en stor stor kram lämnar jag till dig.

2009-04-01 @ 20:51:57
URL: http://ulriksfors.blogspot.com
Sanna säger

Hej vännen! Hoppas att det gått bra idag..Har tänkt på dig idag...



Åhh så fin hon är på det kortet.. Det brukar ju vara så, men fort man går så börjar de pyssla på sitt som ingeting..



Sedan går mamma därifrån med världens dåligaste samvete och har ont i magen.Då ringer man när det gått en stund. Då leker de för fullt..



Nog känner man igen det.. Hon är nog överlycklig över att få komma dit och leka med de andra barnen. Att sedan bli överlycklig när sin älskade mamma kommer och hämntar henne...



Kramar om

2009-04-01 @ 20:52:03
URL: http://sannasuppner.blogg.se/
Lily [ L i n d a . B l o m ] säger

Hejsan!



STORT grattis till vinsten av kalendern! Vad vill du att det skall stå på den, förutom bilden på din dotter? : ) Kram Linda

2009-04-01 @ 20:58:59
URL: http://lindablom.se
Jenny säger

Hellojsan!

Vad roligt att jobbet gått bra idag, förstår att du är färdig i huvudet, mycket nytt nu.



Kul att se att du börjar få upp bilderna i datorn! ;) hihi



kramar

2009-04-01 @ 21:00:13
URL: http://vardagarmedjenny.blogg.se/
Vendela säger

Ah så typiskt - Luran kände nog på sig att nu var det "på riktigt", tror du inte?



Apropå det du skrev om att de börjar gråta när de lämnar förskolan - min dotter brukar inte bli så glad när hon ser mig; ibland springer hon och gömmer sig ha ha - men det tar jag som ett gott tecken på att hon verkligen trivs där :-)



Ha det så bra!



KRAM

2009-04-01 @ 21:04:17
URL: http://vendelasextioatta.blogg.se/
Jenny säger

Du är helt otrolig kvinna, nu har du vunnit kalendern också! hahahaha



Du vill du ha bara en bild på svea eller vill du ha den som jag gjort den med "grå" bakgrund och hennes namn och datum. Eller ska jag kanske ändra datumen till bara 2009 som får detta år? Hur vill damen ha det? ;) Jag tänkte då mailar jag den till bloggerskan som anordnat tävlingen.

2009-04-01 @ 21:16:09
URL: http://vardagarmedjenny.blogg.se/
Mari säger

Skulle aldrig orka göra så många inlägg som du gjort. Tre-fyra stycken i veckan räcker för mej, tiden, orken och lusten finns inte. Bättre med färre inlägg för då behöver du inte kommentera så mycket ;-).



Att barn de känner när det är nåt på G....vet hur det var men det brukar gå över som du skriver så fort man har stängt dörren och det är ju gott.



Härligt att jobbet känns bra det betyder mycket.



Nu har jag tittat på Rent hus. Herrgud! Lever folk så eller är det bara fejk. Usch så äckligt!



Kram och ha det så gott!

2009-04-01 @ 21:16:11
URL: http://marityrenia.blogg.se/
Jenny säger

Du är helt otrolig kvinna, nu har du vunnit kalendern också! hahahaha



Du vill du ha bara en bild på svea eller vill du ha den som jag gjort den med "grå" bakgrund och hennes namn och datum. Eller ska jag kanske ändra datumen till bara 2009 som får detta år? Hur vill damen ha det? ;) Jag tänkte då mailar jag den till bloggerskan som anordnat tävlingen.

2009-04-01 @ 21:17:08
URL: http://vardagarmedjenny.blogg.se/
M A L I N säger

Hej! Vinnaren av armbandet i min blogg har nu publicerats på bloggen. Kika in och se om det är just DU som har vunnit :)



Tack för att du var med i tävlingen och var gärna med i kommande tävlingar som kommer komma upp.



Kram

2009-04-01 @ 21:22:33
URL: http://www.malinh.com
Petra säger

Så underbart foto. Ja barn känner sånt på sig definitivt. Nu kände hon att du var lite nervös och så idag. Och då blir de tyvärr så. Men precis som du sa så slutade hon gråta så fort dörren stängdes.

Skönt att jobbet gick bra.



Ha nu en bra kväll. TA hand om dig och ha de bra vännen.

Stora kramen & godnatt



2009-04-01 @ 21:36:53
URL: http://zupermamman.blogg.se/
Petra säger

Så underbart foto. Ja barn känner sånt på sig definitivt. Nu kände hon att du var lite nervös och så idag. Och då blir de tyvärr så. Men precis som du sa så slutade hon gråta så fort dörren stängdes.

Skönt att jobbet gick bra.



Ha nu en bra kväll. TA hand om dig och ha de bra vännen.

Stora kramen & godnatt



2009-04-01 @ 21:36:59
URL: http://zupermamman.blogg.se/
Jenny säger

Åh nu ser jag att båda mina kommentarer kommit med. hihi hoppsan!



Men då skickar jag bara bilden utan några krumelurer? Är jag med då? Utan grått och "Svea" namnet och de?



Sen glömde jag ju svara på hunden, joo vi är på G nu. Har fått tag på en kennel som känns bra osv. Får se hur det går. :)



Och ja, du har sjukt jäkla mycket tur och jag är eeeextreemt service inriktad!! ;) hihi



Kram

2009-04-01 @ 21:42:16
URL: http://vardagarmedjenny.blogg.se/
Nina säger

Men hallå kvinna?? Nu har du ju vunnit en gång till?

Äre andra gången du vunnit denna vecka??

Jag är mållös!

2009-04-01 @ 22:33:00
URL: http://ninuz.blogg.se/
Denise säger



Tjingeling ! Gick förbi imorse på väg till jobbet, såg/hörde kupevärmaren på bilen din gå och kom på att det nog var "startar-jobbet" dagen idag..annars brukar nog allt luran & du "sussa" lite längre än till halv 7. =)



2009-04-01 @ 23:32:10
URL: http://dessansvarld.blogg.se/
Lovisa säger

Kul att det gick bra på jobbet !!!

2009-04-02 @ 07:15:14
URL: http://mellanhimmelohelvete.blogg.se/
Veronica säger

Hej! Vad skönt att du har funnit dig tillrätta. Det är ganska jobbigt från början, jag är sådan att jag vill kunna ALLT på en gång och blir frustrerad då man måste gå inskolning! ha ha. Hoppas på en fortsatt bra dag på jobbet. Åh, finns det värre då dom små blir ledsen när man lämnar dom på dagis. Hjärtat går itu på en. Ursh, men som du säger det går snabbt över. Men ont gör det i mammahjärtat. Ha de gott. Kramar i massor.

2009-04-02 @ 09:15:55
URL: http://lillatjejligan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: