Tårta och kåta hundar

Ja, ursäkta den något vulgära rubriken - men det sammanfattar vår helg väldigt bra. Efter den goda grillade lunchen tillsammans med våra grannar åkte vi nämligen till Ormsjö för att äta tårta och fira mannens lillasyster som fyllt år. Väl där hade vi så trevligt + att vi blev bjudna på mat av svärmor och svärfar hela bunten, så vi bestämde oss för att bli kvar över natten. Och då mannen och hans syskon delar på ett helt tvåvåningshus var det ju inga problem för där finns det gott om både hjärterum och stjärterum!



Så här fin tårta hade Faster Sandra och Kusin Elias fixat! Den smakade mums!

Svärmor bjöd dessutom på en dundergod middag med kassler, spenat och soltorkade tomater i en gratäng som serverades tillsammans med pasta.

Då vi inte ses alla tillsammans allt för ofta blev det en mycket trevlig kväll. Jag kände dock av min hals och kröp till sängs rätt tidigt, snett efter att Robinson slutat. Dessutom fick jag mig en välbehövlig sovmorgon i morse, så jag känner mig faktiskt riktigt utvilad efter helgen och halsen känns även den bättre.

Någon eller några som däremot är lite slitna efter helgens vistelse är nog Kajsa och Dobby, detta då hon löpte. Som tur är så är Dobby kastrerad, så vi behövde inte vara orolig för att helgen skulle resultera i valpar. Men jisses så de har hållt på! De har busat och snusat på varandra mest hela helgen, hundhåret har yrt kring golven!



Luran har förresten fått en ny favorit frukost - loops! De var både goda och roliga. De passade nämligen perfekt på hennes små fingrar så hon trädde på dem på fingrarna som små ringar och satt sedan och åt dem så nöjd och glad :-)



När vi packat ihop allt och det var dags att bege oss hemmåt åkte vi direkt hem till Byn för den obligatoriska söndagsmiddagen. Kanongott var det i vanlig ordning, och vi hade dessutom turen att få med oss var sin lunchlåda hem. Och pappa har varit så snäll och skjutsat alla våra grejor till vår sommarstuga, ovärderligt! Tack snälla ni!
 
Vi hann även titta förbi hos bäste bror och svägerska och inspektera deras nytapetserade sovrum - galet snyggt blev det. Jag är inte ett dugg avundsjuk...

Nu är vi äntligen hemma efter en hektisk helg, och vi börjar få upp värmen i huset igen. Det är dax för Luran att nattas och själv ska man förbereda lite inför morgondagen (dagis/jobb) så det går smidigt och snabbt då vi ska iväg. Det är skönt om både mina och Lurans kläder är framplockade och dagispåsen packad, samt frukosten planerad. Har det ungått någon så älskar jag att planera och förbereda saker... stort som smått!

Jag hoppas er helg har varit minst lika bra som min,
och så önskar jag er en fortsatt trevlig kväll och en bra start på den nya veckan!

KRAM

Therese


Kvällens tävlingstips:


Tävla om denna behållare av återvunna bildäck av märket Dacarr hos alltidinredning.
Tävlingen avslutas den 26/4. Lycka till!

Skulle jag ha turen att vinna den skulle den få agera vedkorg i sommarstugan!



lolla säger

hejsan !

Kul att du åxå har en rottis,,, älskar dessa hundar.

Ni ver kar verkligen haft en trevlig helg..

Gud vad luran såg gullig ut med sina loops på fingrarna...

Ja det är ju jobb för oss alla i morgon stora som små :)

he en skön söndags kväll lolla

2009-04-19 @ 20:09:16
URL: http://lollashus.blogg.se/
sara säger

Vilka goa hundar, de ser helt slut ut bägge två. Kan tänka mig att det varit mycket bus :)



Min brors lilla dotter fyllde ett i januari. Det är en rolig ålder. Envis som attan är hon, men så gosig :)



När man bor så nära havet som vi gör, så är det svårt att tänka sig att visa inte har tillgång till havet på samma sätt. Tycker synd om er där uppe i Norrland...hihi Men sen har ni en helt annan vacker natur kan jag tänka mig. Har aldrig varit längre upp i Sverige än Härjedalen :)

2009-04-19 @ 20:25:24
URL: http://attbaravarasara.blogg.se/
Nina säger

Så söt hon är lilla Svea!

Ojoj så många pojkar som kommer springa efter henne :-)

Den där tårtan såg tok smaskig ut!

2009-04-19 @ 20:48:20
URL: http://ninuz.blogg.se/
Nina säger

Recept på sötsaker sprids fort!

Visst tusan är den god??

Det va nog inte sista gången jag åt den ;-)



Sov gott och jag önskar dig en bra arbetsdag imorron!

Kram

2009-04-19 @ 21:52:40
URL: http://ninuz.blogg.se/
Anonym säger

sån underbar helg ni haft..

Ja, kåta hundar är inte alltför roliga:)..



Har du sett vad som hänt?? Jag har vunnit en tävling:) presenkort hos Kiddoz på 500 kr..

Jag vann..hurra hurra



kram och sov gott vännen..

även här är allt framplockat till morgondagen:)

2009-04-19 @ 22:22:00
Petra säger

Hej!

Vilken härlig helg. Lysmelk på tårtan såg jag! Mitt favvo godis ha ha ha

Härligt att du fick sovmorgon! Aldrig fel.

Ja jag har haft en underbar helg. Har träffat en underbar ny tjej kompis . Har samma värderingar som mig, värdesätter vänner och att ha kul istället för att ut & dricka på krogen. Så de uppskattar jag. Jag har vuxit ifrån de där supar stadiet sen länge länge. Hon oxå. Man prioriterar helt andra saker numera. O imorgon kommer lillan!!!! Lycka!



Ha en bra dag på jobbet imorgon. Kramar i masso

2009-04-19 @ 22:28:28
URL: http://zupermamman.blogg.se/
Ingela la la säger

Vilken härlig helg ni verkar ha haft! Jag kan tänka mig att tiken blev lite frusterad med en kastrerad hane... skrattar Hon kråmar och gör sig till och han gör inget!!

En sån frukost kan inte vara fel ;-)



Hoppas du får en bra måndag.

Kram

2009-04-20 @ 06:52:57
URL: http://ingelalala.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: