Tre favoriter

Livet i byn har en kul utmaning till alla sina besökare i sin blogg som jag tänker haka på. Utmaningen går ut på att man ska visa sina tre favoriter, så det uppenbara vore väl att jag satte in en familjebild på Luran, mannen och Dobby. Men nu är det så att de tre favoriter som skulle visas upp skulle vara designfavoriter eller tre favoritmärken/designer/konstnärer eller tre favorit prylar. Man fick möjlighet att utveckla temat lite som man känner.

Min första tanke var att visa mina tre favoriter bland mina loppis fynd. Det hade i sådana fall blivit bilder av mina användbara och snygga sockerlådor, min pressglassamling och mina skolplansher. Men nej...



Min andra tanke var att göra ett kollage av tre konstföremål. Men den föll på att jag endast har två "riktiga" tavlor. Dock har båda två en intressant historia bakom sig om hur de hamnade i min ägo, så det kommer i ett framtida inlägg istället!

Min tredje tanke var att samla de märken som faktiskt dominerar mitt hem, det vill säga Miljögården, SIA och seLes brädor och visa favoriterna bland dessa.



Min fjärde tanke var att göra en önskelista med tre absoluta favoritsaker som jag ännu inte har i mitt hem, utan som jag gärna vill införskaffa - men då var ju problemet att begränsa sig...

Så håll till godo med en mix av mina favoritmärken som jag gärna skulle ha haft mer av här hemma:



Nu skickar jag utmaningen vidare - Vilka är dina tre favoriter?




Livet i byn säger

Vad fint du tolkat utmaningen, jag gillar alla vinklarna. Man får de mycket och många fina favoriter.



~Livet i byn

2009-04-04 @ 12:42:00
URL: http://livetibyn.blogg.se/
Malin säger

Jo, vi hade en mysig kväll igår kväll. Bra att du messade om uppgiften vi behövde. Gulle dej ;) jaså, ni är på väg till bys nu. Men då ska jag se om jag kan titta förbi en sväng imorrn och hämta min levereans =)

Nä, inte går det att göra speciellt mycket i det här vädret inte. Trist, men härligt att snön försvinner. Men det kan gärna lugna sej till efter påsk, sen gör det ingenting alls att det försvinner.



Kram kram till dej med vännen!

Och ha en riktigt mysig lördag trots det regniga och tråkiga vädret!

2009-04-04 @ 13:10:31
URL: http://malincatarinas.blogg.se/
Malin säger

Jo, vi hade en mysig kväll igår kväll. Bra att du messade om uppgiften vi behövde. Gulle dej ;) jaså, ni är på väg till bys nu. Men då ska jag se om jag kan titta förbi en sväng imorrn och hämta min levereans =)

Nä, inte går det att göra speciellt mycket i det här vädret inte. Trist, men härligt att snön försvinner. Men det kan gärna lugna sej till efter påsk, sen gör det ingenting alls att det försvinner.



Kram kram till dej med vännen!

Och ha en riktigt mysig lördag trots det regniga och tråkiga vädret!

2009-04-04 @ 13:20:04
URL: http://malincatarinas.blogg.se/
Lovisa säger

Kul utamaning !!!

2009-04-04 @ 14:32:35
URL: http://mellanhimmelohelvete.blogg.se/
lolla säger

kul utmaning..

de favoriter du visat är ju bara toppen alla tre



jag antar nog utmaningen jag åxå....

kika in senare och se vad mitt val blev :)

kram lolla

2009-04-04 @ 18:44:39
URL: http://lollashus.blogg.se/
Sanna säger

Åhh dena hade jag velat vara med på med jag hinner inte.. Kanske blir fler gånger.. Men sia och cult står högt på min lista...



Älskar dessa kaniner..

2009-04-05 @ 13:26:09
URL: http://sannasuppner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: