En jätte mullvad?!



Jag måste bara lugna allmänheten.
Det är INTE en jätte mullvad som härjar i Dorotea.
Vår tomts månliksartade krater karaktär beror inte på en jättelik
mullvads härjningar utan har en mycket mindre spännande förklaring.

Vi har äntligen fått ned vår efterlängtade jordvärme!
Nu ska den "bara" kopplas in.

Men jag måste ändå le i mjugg. De där rasande fula buskarna
som jag VILLE ha bort, de var grävmaskinisten SÅ rädd om.
Däremot massakerades både Herr Pall Krage och min rabatt med
rohododendron. Rabatten med fula perenner stod däremot orörd...

Som tur var hann mannen be grävmaskinisten ta bort ALLT.
Det kändes som om det var lika bra. Nästa år får vi börja om
ny kula, med nya buskar/träd och vi får tid att verkligen planera vilka
blommor vi vill ha. Dessutom blir det nog endast en rabatt istället för två.

Klarade vi då att gräva utan andra missöden? Naturligtvis inte.
Bästa grannarna "råkade" visst bli utan ström... Sorry!
Tur det att det ordnade sig till sist!

KRAM
Therese


Ps. Glöm inte att anmäla dig till min tävling där
du kan vinna en seLes bräda med texten
"Bä, bä vita lamm" om du ännu inte gjort det! Ds.


Dagens tävlingstips hittar ni hos Linruz



Tävlingen är sponsrad av Perlanliving.





Fyrbarnsmamman säger

Haha, ja det var nog lika bra att ta bort allt :) Det är ju roligt att börja om på nytt.

Ha en bra dag.

Kram

2009-08-26 @ 08:39:48
URL: http://www.tess74.blogspot.com
Livet i byn säger

Jag ska mail dig en lista över vart jag brukar köpa Odd Mollys kläder. Det finns många butiker att välja på. Just klänningen är köpt på Best of Brands i Vällingby. Jag ringde ner och så skickade dom. De hade 50 % på alla Odd Mollys kläder.



~Livet i byn

2009-08-26 @ 09:56:36
URL: http://livetibyn.blogg.se/
Bus säger

Nu kommer det en ny epok. Den före värmepumpen och den efter. Det kommer att bli kanon.

Vad skoj att få planera tomten från noll. Drömläge!

Hoppas att du får en bra dag, jag ska försöka med det iaf. Må så gott. Kram

2009-08-26 @ 10:13:29
URL: http://ulriksfors.blogspot.com
Maria säger

Vilken söt bild=)

Härligt med lite värme till vintern;-)

Hur börjar du att må nu då?

Ha en skön dag!!!

KRAMMMMM

2009-08-26 @ 10:17:38
URL: http://cupcake.blogg.se/
Malin säger

haha, så kan det gå... när vi flyttade in i vår trädgård fanns här allt...plommom, körsbär, äpplen, päron, svarta och röda vinbär, blommor och buskar. Bara det att det gick inte ens att gå runt tomten!! Dumma som vi var, tog vi bort allt, vilket jag ångrar idag. Bara att starta om igen... ha en d´fin dag!

2009-08-26 @ 10:26:10
URL: http://tidsoptimistens.blogg.se/
lolla säger

hejsan

guuud vad kul ändå att få göra sin trädgård från noll när man bott in sig ett tag....hur länge har ni bott i erat hus?

Vi har åxå funderat lite på jordvärme men lagt det åt sidan just nu...vi eldar med pellets

Vilken underbar tävling du tipsar om där vill man gärna tävla.

ha det bäst lolla

2009-08-26 @ 10:29:51
URL: http://lollashus.blogg.se/
Mari säger

Hade det varit mullvadar hade jag kunnat fånga dem, var en hejare på det när jag hade min förra lägenhet med egen tomt. Slog ihjäl en med spade när han stack upp huvet;- sen gasade jag ihjäl några stycken med karbid, tror du att mina grannar hade kul åt min jakt eller? Fick sen en underbar gräsmatta utan en massa hål att trampa snett i.



Härligt med jordvärme och lite missöden får man räkna med i farten men trist med dina växter. Fast inget är ju värre än att det går att fixa. Nya växter, nytt barn va bra det blir...



Mina grannar bytte kran igår hörde jag och grannen under blev blöt i huvet...så det kan gå:-)



Ha en bra kväll! KRAM!

2009-08-26 @ 18:12:56
URL: http://marityrenia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: