House Doctor & adventskalender



I förra inlägget skrev jag om min längtan efter hösten, och den fortsätter.
Tänk er frostnupna blommor i rabatten,
löven som dalar och så kanske det bästa av allt - den första snön!
Den där fjuniga och lätta snön som bara lägger sig som en filt över allt.
Då ska jag göra snöänglar med Luran på gräsmattan för första gången.
Härligt!

Efter att ha surfat runt i olika webbutiker fasnade jag för House Doctors
vackra sortiment och inspirationsbilder.

Bilden ovan får mig att vilja göra höst/vinter på bron,
men framförallt får den mig att längta till jul.
Galen? Ja, kanske en aning ;-)

För vill ni veta en sak? Jag har redan börjat planera Lurans adventskalender.
Jag älskar förberedelserna inför jul!!!
Det är aldrig för tidigt att börja - eller?

Bland alla vackra saker ur Hose Doctors sortement  fasnade jag särskilt för detta burkset:


Min tanke är att fylla dessa tre vackra burkar med pyssel/aktiviteter och ge dem till Luran.
 En för varje adventshelg. Men då fattas det ju en tänker ni naturligtvis.
Icket! För den fjärde advent planerar jag att göra ett litet kakbak tillsammans med Luran,
och då fyller vi de tömda burkarna med kakor! Fiffigt va?!

Och vet ni - just detta set kan man om man har tur vinna hos Drömhuset!
Gissa vem som är med och prövar lyckan?!
Håll tummarna!
(Eller var med själva!)

KRAM
Therese

Ps. Den 3/9 avslöjar Blossa smaken på årets årgångsglögg... Ds.



Angelica E säger

Jag tycker inte alls att du är galen! jag trodde att jag var den enda som längtar som besatt efter julen! Jag läser förra årets Lantlivs julnummer och drömmer om julgranen skrattar!!



Ska genast gå in och kolla sidan som du skriver om!



Hoppas att du får en härlig dag!



Kramar



Angelica

2009-08-05 @ 10:25:29
URL: http://angelicaee.blogspot.com
Vendela säger

Du anar inte vad skönt att se att det finns fler som längtar efter hösten skratt Har känt mig rätt ensam i det, för alla verkar älskar sommarvärmen :-)



Men du...vi får passa på att njuta lite nu också när vi har mysiga hösten framför oss?? För när den väl börjar så svischar den ju bara förbi!



Härligt att du delger dig med dina pyssliga idéer om höst- och julmys :-) Fortsätt gärna med det :-)



Massor av kramar!

2009-08-05 @ 11:00:51
URL: http://vendelasextioatta.blogg.se/
Maria säger

Lite galen är du nog ;-)

Fast det är jag med för jag håller med dig=)

hur har det gått med målningen nu då?

Kram

2009-08-05 @ 11:12:14
URL: http://cupcake.blogg.se/
Eva säger

Jaså;) Nej, börja jobba ångest är aldrig skojigt. Huvvaligen.. Men tur helgerna finns, så man får vila upp sig. Jag ska komma tillbaka med amningskudden någon dag förresten.. Jag använder den ju inte nu:) Men den va till en stor hjälp från början, men nu har man ju liksom fått in snittsen.

2009-08-05 @ 11:17:05
URL: http://skruttenocheva.blogg.se/
Erika säger

Men herrejösses kvinna!...det var då till å vara ute i god tid med julplaneringen! :)

2009-08-05 @ 12:51:13
URL: http://tallbacka.blogg.se/
Sanna säger

Jag håller bara med=) De burkar har vackra hem också har tittat på de varje gång jag går in där.. Älskar burkar =) Helst att få lägga in alla nybakta kakaor =)



Kramar i massor

2009-08-05 @ 20:34:33
URL: http://sannasuppner.blogg.se/
Therése säger

Mmm, håller med faktiskt!

Älskar också hösten och vintern ;-)

Kram Therése

2009-08-06 @ 00:54:18
URL: http://idafiliphugo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: