Men inte om det gäller din dotter

Som trött småbarnsmamma har jag varit otroligt dålig på att delge er några lästips, trots att ambitionen finns (se kategorin boktipset). Men denna vecka har jag faktiskt mer eller mindre plöjt en bok av en författare som jag INTE gillar i vanliga fall särskilt mycket (undantagen är hans böcker Ondskan och Tjuvarnas marknad). Som ni förstår rör det sig om en bok av Jan Gilou, närmare bestämt "Men inte om det gäller din dotter".
 
bokus beskrivs handlingen på följande sätt: 

Efter tretton år i exil återvänder viceamiral Carl Gustaf Gilbert Hamilton till Sverige för att få resning i livstidsdomen. Genom sin gamle vän Erik Ponti hamnar han nu i ett nytt umgänge, där de närmaste vännerna är förre översten i Främlingslegionen, Pierre Tanguy, och hans fru polisöverintendent Eva Tanguy.

Både Hamilton och Tanguy är fullständigt övertygade om att de aldrig mer i livet kommer att lyfta ett finger när det gäller militära insatser utomlands. Men det nya behagliga, fridfulla livet vänds helt över ände den dag en familjekatastrof drabbar dem.

Carl Hamilton använder alla sina gamla kunskaper som spionchef och Pierre mobiliserar vänner inom Främlingslegionen. Deras mål finns i Saudiarabien.


Men inte om det gäller din dotter är Jan Guillous fyrtionde bok. Jag kan även avslöja att Madame Terror och Anna Holt spelar viktiga roller i denna bok, vilket gör att jag måste erkänna att jag nu blev nyfiken på det övriga böckerna igen. Kanskeska man ge dem en chans till?



Men inte om det gäller din dotter får fyra (4) starka Luror av mig.
Läs den i dag!



Amanda säger

Godmorgon vännen! Tråkigt att ni haft en så jobbig natt. Det har också vi haft. Ludwig bestämde sig av någon anledning för att vakna klockan 01.45 och sen har han inte sovit nåt mer. :oP

Har ingen aning vad det kan bero på. Hoppas vi klarar ut dagen utan att fördärva alla fina rutiner vi kommit in i nu.



Kram

2009-08-12 @ 08:46:30
URL: http://creyla.blogg.se/
Maria säger

Jag började läsa den men tyckte att den var lite tradig ibörjan så jag gav upp ;-S

Får kanske ge den en till chans!!

2009-08-12 @ 08:54:29
URL: http://cupcake.blogg.se/
sara säger

God morgon...

Kanske man skulle ge Jan en chans. Har aldrig riktigt gillat hans böcker. Vet inte varför...

Nu blir det frukost med nybakade bullar. Nä, det är inte jag som bakat ;) (Gick fortare att köpa dom)

Kram

2009-08-12 @ 09:02:09
URL: http://attbaravarasara.blogg.se/
Amanda säger

Nattstök är jobbigt hur som. Nästan värre om man precis hinner somna om mellan varven. Vi har iaf varit vakna i ett svep. :oP



Hoppas ni får en lugn dag idag iaf.

Kram

2009-08-12 @ 09:14:21
URL: http://creyla.blogg.se/
Petra säger

Hej vännen! Tack älskade vän för de fina orden! De värmer!

Ja lillan börjar bli stor nu ju. Tiden går så fort så.

Hoppas att ni får en underbar dag idag & att solen lyser på er.

Kramar i massor

2009-08-12 @ 09:16:23
URL: http://zupermamman.blogg.se/
Speja säger

Tack för tipset. Har inte läst några böcker av Guillou...men jag har sett rätt många filmer.

2009-08-12 @ 09:35:18
URL: http://spejasprov.blogg.se/
Ida säger

Så det finns fler som inte riktigt fastnat för hans böcker. Har gett mig på några, Tjuvarnas marknad var bra, Madame Terror är rätt ok, men det är ju så vansinnigt med information i hans böcker, och den där riktiga spänningen saknar jag, kärlek och passion finns heller inte vilket faktiskt kan vara rätt trevligt i böcker. Håller på läsa Fienden inom oss nu och har hållit på med den hela sommaren, så den är minst sagt lite trög, men jag har lite svårt att inte läsa klart en bok jag börjat på :-)

2009-08-13 @ 12:04:20
URL: http://idasusanne.blogg.se/
Jenny säger

oj det var otippat! Har heller inte riktigt fallit för Guillou tidigare. Gubben ser ju astråkig ut precis som sina böcker.



Men där hör man.

2009-08-13 @ 20:04:31
URL: http://vardagarmedjenny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: